Manager

Manager

Η Επιτροπή Πολιτισμού του Θ117Α Λεσχών Νοτίου Ελλάδος & Νήσων και η Λέσχη Lions Κω «Ο Ιπποκράτης» διοργάνωσαν την Μουσική Παράσταση «Νύχτα Καλοκαιριού» με την ερμηνεύτρια Μπέτυ Χαρλαύτη, την Τρίτη 29 Αυγούστου στο Ρωμαϊκό Ωδείο. 

Παρασκευή, 01 Σεπτέμβριος 2023 09:47

Η κοροϊδία πάει σύννεφο!!!

Ανοιχτό Κέντρο Ημέρας δήμου Κω φάντασμα!!! Προσλήψεις για την πυρασφάλεια στο τέλος της αντιπυρικής περιόδου!!!

Το Ανοικτό Κέντρο Ημέρας για τη στήριξη των αστέγων του δήμου Κω, «ιδρύεται» επί σειρά ετών και κάθε φορά με διαφορετική χρηματοδότηση και διαφορετικό αριθμό συμπολιτών μας που χρειάζονται στήριξη!!!

Παράλληλα, ελάχιστη ήταν η ανταπόκριση για κάλυψη θέσεων στον τομέα της πυρασφάλειας. Μόνο 5 συμπολίτες μας (από τους 18 της προκήρυξης) ανταποκρίθηκαν στο «κάλεσμα» του δήμου για να εργαστούν λιγότερο από δυο μήνες, δηλαδή, στο τέλος της αντιπυρικής περιόδου…

Ανοιχτό Κέντρο Ημέρας δήμου Κω φάντασμα!!!

Το Ανοικτό Κέντρο Ημέρας για τη στήριξη των αστέγων του δήμου Κω, «ιδρύεται» επί σειρά ετών και κάθε φορά με διαφορετική χρηματοδότηση και διαφορετικό αριθμό συμπολιτών μας που χρειάζονται στήριξη!!!

Ξαφνιαστήκαμε για μία ακόμα φορά, όταν η περιφέρεια Ν. Αιγαίου μας ενημέρωσε μέσω σχετικού δελτίου τύπου ότι, το περιβόητο Ανοιχτό Κέντρο Ημέρας Αστέγων Δήμου Κω, εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2021-2027». 

Το… ξάφνιασμά μας στηρίζεται στο γεγονός πως το περί ου ο λόγος Κέντρο, έχει «ενταχθεί» κι άλλες φορές στο παρελθόν, αλλά φευ, ουδέποτε ιδρύθηκε.

Μάλιστα, σχετική απόφαση είχε λάβει και το δημοτικό συμβούλιο Κω τον Ιούλιο του 2021 (!!!), εγκρίνοντας το ποσό των 200.000 ευρώ για τα επόμενα τρία χρόνια (έχουν ήδη περάσει τα δύο…) και αφορούσε σε 150 συμπολίτες μας, όπως είχε αναφέρει η αρμόδια για την Κοινωνική Πρόνοια του δήμου μας Σταματία Κανταρζή, οι οποίοι διαβιούν σε ακατάλληλες συνθήκες. 

Μάλιστα, σε σχετικό δελτίο τύπου αναφέρονταν τηλέφωνα επικοινωνίας του Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής και Πολιτικών Ισότητας των Φύλων για ενδιαφερόμενους που πληρούσαν τις προϋποθέσεις.  

Το Κέντρο θα λειτουργούσε πέντε ημέρες την εβδομάδα, ενώ σε εξαιρετικές περιπτώσεις το ωράριο λειτουργίας θα μπορεί να παραταθεί. Σκοπός της συγκεκριμένης δομής ήταν (και είναι)  η παροχή ψυχοκοινωνικής στήριξης πρωτοβάθμιας υγειονομικής φροντίδας, ατομικής φροντίδας και υγιεινής, καθώς και διασύνδεση με υπηρεσίες στέγασης, σίτισης, ψυχολογικής υποστήριξης, νομικής συνδρομής, συμβουλευτικής υγείας, πρόνοιας, κοινωνικής και εργασιακής επανένταξης, ενώ για τη λειτουργία του θα προσλαμβανόταν εξειδικευμένο προσωπικό.

Για του λόγου το αληθές, παραθέτουμε σχετικά δελτία τύπου τα οποία «ενέτασσαν» το Κέντρο «φάντασμα».

Αξίζει να αναφέρουμε ότι, κάθε φορά, το ποσό της χρηματοδότησης ανεβαίνει, φτάνοντας αισίως τα 545.000 ευρώ, ενώ αλλάζει και ο αριθμός των συμπολιτών μας που χρειάζονται στήριξη!!!

 

  • ·         Δελτίο Τύπου της περιφέρειας Ν. Αιγαίου, 21 Αυγούστου 2023

 

Ένταξη του Ανοικτού Κέντρου Ημέρας Αστέγων (ΑΚΗΑ) Δήμου Κω στο νέο Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2021-2027»

Προβλέπεται η κάλυψη των λειτουργικών δαπανών του Κέντρου για διάστημα τεσσάρων ετών  και αναμένεται να ωφεληθούν συνολικά 80 μέλη οικογενειών αστέγων

Με απόφαση του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργου Χατζημάρκου, το Ανοικτό Κέντρο Ημέρας Αστέγων (ΑΚΗΑ) Δήμου Κω, εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2021-2027». 

Η συγχρηματοδοτούμενη από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο δημόσια δαπάνη, ανέρχεται σε 545.000 ευρώ. Η ένταξη της Πράξης, διασφαλίζει την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών για την εύρυθμη λειτουργία της κοινωνικής δομής, για διάστημα τεσσάρων ετών και συγκεκριμένα, από 01.01.2024 μέχρι 31/12/2027.

Η δράση στοχεύει στην κάλυψη επειγουσών στεγαστικών και βιοτικών αναγκών των αστέγων και αποτελεί μέρος της Εθνικής Στρατηγικής για την Κοινωνική Ένταξη για τη διασφάλιση της πρόσβασης σε κατάλληλη στέγη.

Το Ανοικτό Κέντρο Ημέρας Αστέγων (ΑΚΗΑ) Δήμου Κω είναι ανοικτή δομή άμεσης πρόσβασης για την αντιμετώπιση των βασικών αναγκών των αστέγων. Παρέχει υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής στήριξης, πρωτοβάθμιας υγειονομικής φροντίδας, ατομικής φροντίδας και υγιεινής, καθώς και διασύνδεσης με υπηρεσίες στέγασης, σίτισης, ψυχολογικής υποστήριξης, νομικής συνδρομής, συμβουλευτικής, υγείας, πρόνοιας, κοινωνικής και εργασιακής επανένταξης, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των αστέγων και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής καθώς και την πρόληψη φαινομένων περιθωριοποίησης και κοινωνικού αποκλεισμού.

Με βάση τα στατιστικά στοιχεία για αστέγους του Δήμου Κω από την ηλεκτρονική πλατφόρμα του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, προκύπτει ότι στον Δήμο Κω καταγράφονται 30 μέλη οικογενειών αστέγων οι οποίοι διαβιούν σε ακατάλληλα καταλύματα και 50 μέλη οικογενειών Ρομά που ζουν σε παράγκες στον οικισμό του Αγίου Βασιλείου στην Κω, μόνιμοι κάτοικοι. Συνολικά 80 μέλη οικογενειών, ενήλικα και ανήλικα άτομα.

Για τη στέγαση της δομής θα ενοικιαστεί κτιριακή υποδομή η οποία θα πληροί τις προδιαγραφές που ορίζονται στην σχετική νομοθεσία και θα λάβει άδεια ίδρυσης και λειτουργίας. Θα προσληφθεί 1 Κοινωνικός/ή Λειτουργός, 1 νοσηλευτής, 1 Διοικητικός ή Υπάλληλος/Εργασιακός Σύμβουλος, 1 άτομο ως Βοηθητικό προσωπικό- και ένα ως Καθαριστής/στρια.

Στην πράξη περιλαμβάνονται δαπάνες προσωπικού καθώς και άλλες άμεσες δαπάνες που θα αφορούν στην κάλυψη του ενοικίου και του απαραίτητου βασικού εξοπλισμού για τη λειτουργία της δομής.

Η διάρκεια του έργου θα είναι 4 έτη   - από 01.01.2024 μέχρι 31/12/2027 -  και αναμένεται να ωφεληθούν συνολικά 80 μέλη οικογενειών οι οποίοι είναι άστεγοι και από τους οποίους οι 30 είναι δικαιούχοι του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος Δήμου Κω, οι οποίοι διαβιούν σε ακατάλληλα καταλύματα.

Δικαιούχος της Πράξης είναι ο Δήμος Κω.

  • Προηγούμενο δελτίο τύπου της περιφέρειας Ν. Αιγαίου (φύλλο 1080, 28/10/2021)

Νέα χρηματοδότηση 250.000 ευρώ για καινοτόμες δράσεις του Δήμου Κω

Ιδρύεται Ανοικτό Κέντρο Ημέρας Αστέγων

Με 250.000 ευρώ για δύο χρόνια θα χρηματοδοτηθεί ο Δήμος Κω, προκειμένου να λειτουργήσει Ανοικτό Κέντρο Ημέρας για τη στήριξη άστεγων ή ατόμων που διαβιούν σε ακατάλληλα καταλύματα, αναφέρει σχετικό δελτίο τύπου του δήμου Κω.

Συγκεκριμένα:

Η πρόταση για την ίδρυση του Κέντρου χρηματοδοτείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Νότιο Αιγαίο», στον άξονα «Προώθηση της Κοινωνικής Ένταξης – Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού», ο οποίος συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία για τους άστεγους του Δήμου Κω, όπως προκύπτουν από την ηλεκτρονική πλατφόρμα του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης, στον Δήμο Κω έχουν καταγραφεί 105 άστεγοι, δικαιούχοι της συγκεκριμένης οικονομικής ενίσχυσης, οι οποίοι διαβιούν σε ακατάλληλα καταλύματα.

Το «Ανοικτό Κέντρο Ημέρας Αστέγων» αφορά σε ανοικτή δομή άμεσης πρόσβασης για την αντιμετώπιση των βασικών αναγκών των αστέγων.

Θα λειτουργεί πέντε ημέρες την εβδομάδα ενώ σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον κρίνεται αναγκαίο (π.χ. λόγω καιρικών συνθηκών) μπορεί να παραταθεί το ωράριο λειτουργίας με την άδεια της δημοτικής αρχής.

Για την λειτουργία του θα προσληφθεί εξειδικευμένο προσωπικό, στις παρακάτω ειδικότητες: Κοινωνικός/ή Λειτουργός, Νοσηλευτής /τρια, Ιατρός, Διοικητικός/ή Υπάλληλος, Εργασιακός/ή Σύμβουλος, Υπάλληλος Βοηθητικό προσωπικό- καθαριότητας.

Σκοπός της συγκεκριμένης δομής είναι η παροχή ψυχοκοινωνικής στήριξης πρωτοβάθμιας υγειονομικής φροντίδας, ατομικής φροντίδας και υγιεινής, καθώς και διασύνδεση με υπηρεσίες στέγασης, σίτισης, ψυχολογικής υποστήριξης, νομικής συνδρομής, συμβουλευτικής υγείας, πρόνοιας, κοινωνικής και εργασιακής επανένταξης.

  • Έτερο δελτίο τύπου της περιφέρειας Ν. Αιγαίου (φύλλο 1082, 11/11/2021)

Δομές αστέγων σε Ρόδο και Κω με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου

Την απόφαση ένταξης των δομών στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2014 – 2020» υπέγραψε ο Περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος

«Στην ενίσχυση του δικτύου κοινωνικών δομών σε Ρόδο και Κω προχωρά η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με τη δημιουργία κέντρων φιλοξενίας αστέγων, με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Νότιο Αιγαίο 2014 – 2020”», αναφέρει το Γραφείο Τύπου της περιφέρειας Ν. Αιγαίου.

«Ο Περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος υπέγραψε την απόφαση χρηματοδότησης με 519.240,00 ευρώ του Δήμου Ρόδου για την δημιουργία Ανοικτού Κέντρου Ημέρας Αστέγων και Υπνωτηρίου και με 250.000,00 ευρώ του Δήμου Κω για την δημιουργία Ανοικτού Κέντρου Ημέρας Αστέγων.

Η χρηματοδότηση αφορά στην ενοικίαση των αναγκαίων χώρων και την μισθοδοσία του απαραίτητου προσωπικού για την λειτουργία των δομών αυτών.

Ειδικότερα, η πράξη «Δομές Αστέγων Δήμου Ρόδου» αφορά στη λειτουργία Ανοικτού Κέντρου Ημέρας Αστέγων και Υπνωτηρίου

Το Ανοικτό Κέντρο Ημέρας είναι ανοικτή δομή άμεσης πρόσβασης για την αντιμετώπιση βασικών αναγκών των αστέγων, παρέχοντας υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής στήριξης, ημερήσιας παραμονής σε ασφαλή και κατάλληλα θερμαινόμενο / κλιματιζόμενο χώρο, ατομικής υγιεινής και παροχής ειδών υγιεινής, χρήσης πλυντηρίων, παροχής ειδών ένδυσης και υπόδησης, φύλαξης προσωπικών αντικειμένων, βασικής υγειονομικής φροντίδας και φαρμακευτικής αγωγής, όταν απαιτείται, παροχής τουλάχιστον ενός μικρογεύματος, δικτύωσης και διασύνδεσης με υπηρεσίες στέγασης, σίτισης, ψυχολογικής υποστήριξης, νομικής συνδρομής, συμβουλευτικής υγείας, πρόνοιας, κοινωνικής και εργασιακής επανένταξης.

Το Υπνωτήριο είναι δομή άμεσης φιλοξενίας που λειτουργεί κατά τη διάρκεια της νύκτας καλύπτοντας επείγουσες στεγαστικές ανάγκες των ατόμων που διαβιούν στον δρόμο ή σε συνθήκες ακατάλληλες διαβίωσης, παρέχοντας μια σειρά υπηρεσιών για τη βελτίωση της καθημερινής διαβίωσης και διασύνδεσης με υπηρεσίες για την κοινωνική επανένταξη των Αστέγων, όπως διανυκτέρευση σε ασφαλή και κατάλληλα θερμαινόμενο / κλιματιζόμενο χώρο, ατομική υγιεινή (ζεστό λουτρό) και παροχή ειδών ατομικής υγιεινής, χρήση πλυντηρίων για τον καθαρισμό του ρουχισμού, παροχή ειδών ένδυσης και υπόδησης, παροχή πρωινού γεύματος από τη Δομή παροχής συσσιτίου του Δημοτικού Οργανισμού Πρόνοιας Δήμου Ρόδου, φύλαξη προσωπικών αντικειμένων σε ασφαλή χώρο, διασύνδεση με επιπλέον υπηρεσίες στέγασης, σίτισης, ψυχολογικής υποστήριξης, νομικής συνδρομής, εκπαίδευσης, υγείας, πρόνοιας, κοινωνικής και εργασιακής επανένταξης, εκπαίδευσης κλπ όταν αυτό απαιτείται.

Ο αριθμός των ωφελούμενων στις δύο δομές του Δήμου Ρόδου ανέρχεται σε 70 άτομα.  Η συνολική και η επιλέξιμη δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 519.240,00 ευρώ.

Η Πράξη «Ανοικτό Κέντρο Ημέρας Αστέγων (AKHA) Δήμου Κω» θα είναι ανοικτή δομή άμεσης πρόσβασης για την αντιμετώπιση των βασικών αναγκών αστέγων.

Στη δομή θα παρέχονται υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής στήριξης πρωτοβάθμιας υγειονομικής φροντίδας, ατομικής φροντίδας και υγιεινής, καθώς και διασύνδεση με υπηρεσίες στέγασης, σίτισης, ψυχολογικής υποστήριξης, νομικής συνδρομής, συμβουλευτικής υγείας, πρόνοιας, κοινωνικής και εργασιακής επανένταξης με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των αστέγων και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής καθώς και την πρόληψη φαινομένων περιθωριοποίησης και κοινωνικού αποκλεισμού.

Στον Δήμο Κω καταγράφονται 105 άστεγοι οι οποίοι διαβιούν σε ακατάλληλα καταλύματα. Για τη στέγαση της δομής θα ενοικιαστεί κτιριακή υποδομή η οποία θα πληροί τις προδιαγραφές που ορίζονται στην νομοθεσία.

Η συνολική και η επιλέξιμη δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 250.000,00 ευρώ.

Οι παραπάνω δομές αστέγων σε Ρόδο και Κω θα στελεχωθούν από το απαιτούμενο επιστημονικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό (κοινωνικό λειτουργό, ιατρό,  ψυχολόγο, νοσηλευτή, φύλακα, καθαριστή κλπ).

Ως ημερομηνία έναρξης των παραπάνω Πράξεων ορίζεται η 01/11/2021 και λήξης 31/12/2023.

Οι δύο Πράξεις εντάσσονται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο», στον Άξονα Προτεραιότητας «Προώθηση της Κοινωνικής Ένταξης - Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» και στην Επενδυτική Προτεραιότητα «Καταπολέμηση κάθε μορφής διακρίσεων και προώθηση των ίσων ευκαιριών», με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ), στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014 – 2020.

  • Όραμα + Δράση: Από τα 250.000 χρηματοδότησης για το Κέντρο Αστέγων Κω, δεν απορρόφησαν ούτε ένα ευρώ!

 

Άμεση η παρέμβαση της δημοτικής παράταξης «Όραμα και Δράση», η οποία σε σχετικό δελτίο τύπου που εξέδωσε, αναφέρει τα εξής:

 

«Από τα 250.000 χρηματοδότησης, δεν απορρόφησαν ούτε ένα ευρώ!

 

Ο Δήμος Κω είχε ενταχθεί στην Πράξη «Ανοικτό Κέντρο Ημέρας Αστέγων Δήμου Κω» με Κωδικό ΟΠΣ 5130643 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2014-2020» και στον Άξονα Προτεραιότητας «Προώθηση της Κοινωνικής Ένταξης – Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού»

Η εν λόγω απόφαση του περιφερειάρχη κυρίου Χατζημάρκου εκδόθηκε τον Νοέμβριο του 2021, το δε ποσό της χρηματοδότησης ανερχόταν στις 250.000 ευρώ

Από το 2021 μέχρι και σήμερα δεν ασχολήθηκαν, δεν έβαλαν τη μια πέτρα πάνω στην άλλη!

Στο δημοτικό συμβούλιο της 16ης Νοεμβρίου του 2022 η Ιωάννα ,δίκην προφητείας, τους είπε μεταξύ άλλων: «Ο κύριος Νικηταράς έχει προσλάβει πέντε ή έξι ειδικούς συμβούλους. Βάλτε έναν από αυτούς, τους πληρώνουν αδρά οι Κώοι πολίτες, να ασχοληθεί με αυτό το θέμα για να μην χάσουμε την χρηματοδότηση».

Έκλεισε λοιπόν το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2014-2020» χάθηκαν τα 250 χιλιάρικα και … στο πλαίσιο του Προγράμματος «ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ» 2021-2027, με τίτλο Πράξης «Συνέχιση Λειτουργίας Δομών Αστέγων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου» είχαμε εχθές την ανακοίνωση του περιφερειάρχη για την εκ νέου ένταξη του δήμου μας με 545.000 ευρώ για τα επόμενα 4 χρόνια. (Ελπίζουμε να μην χαθούν και αυτά).

Να γιατί και αυτό το θέμα συζητήθηκε στις 9 το πρωί παρουσία 11 δημοτικών συμβούλων από τους 33 και απουσία σύσσωμης της αντιπολίτευσης.

Για να μην μάθει κανείς ότι για την πρόνοια και τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες δεκάρα δεν δίνουν.  Αλλά και όταν τους δίνουν 250.000 ευρώ χρηματοδότηση δεν είναι άξιοι να την απορροφήσουν».

ΠΗΓΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Ελάχιστη η ανταπόκριση για κάλυψη θέσεων στον τομέα της πυροπροστασίας

«Δυστυχώς μόνο δύο άτομα απασχολούνται στον τομέα της πυρασφάλειας»

«Ο δήμος μας, όπως σε όλη την Ελλάδα, δεν έχει δυνατότητα να προσλάβει ανθρώπους»

«Ελπίζω και εύχομαι λόγω της κλιματικής αλλαγής και των μεγάλων πυρκαγιών που είχαμε στη χώρα αυτό το καλοκαίρι να το δει η κυβέρνηση διαφορετικά και να μας δώσει τη δυνατότητα προσλήψεων και άλλων υπαλλήλων»

«Κρίσιμος μήνας ο Σεπτέμβριος, που φαίνεται ότι θα είναι καλός αλλά φοβόμαστε όμως μην έχουμε κάποια μεταναστευτική κρίση»

Είναι νωρίς για να γίνει σωστή εκτίμηση της φετινής τουριστικής σεζόν, λόγω του καθυστερημένου ανοίγματος πολλών καταστημάτων εστίασης εξαιτίας των άσχημων καιρικών συνθηκών τον Μάιο και τον Ιούνιο, υποστηρίζει μιλώντας στον «Σ» ο πρόεδρος του ΣΕΠΕ Κω, κ. Γιώργος Σεγραίδος.

Ο κ. Σεγραίδος υποστηρίζει ότι Ιούλιο και Αύγουστο ποσοτικά τα καταστήματα υποδέχθηκαν σχεδόν τον ίδιο κόσμο, αλλά οι καταναλώσεις είναι μικρότερες σε σχέση με πέρυσι.

Χαρακτήρισε κρίσιμο μήνα για όλους το Σεπτέμβριο, λέγοντας χαρακτηριστικά «εάν δεν δουλέψουν τα μαγαζιά για τέσσερις μήνες είναι πάρα πολύ δύσκολο να κρατηθούν οικονομικά για να βγάλουν τις υποχρεώσεις του χρόνου». Δεν παρέλειψε να εκφράσει τις ανησυχίες του αλλά και των μελών του ΣΕΠΕ Κω για τη διαφαινόμενη αύξηση της ροής προσφύγων προς τα νησιά μας, ευχόμενος να μην έχουμε ένα νέο μεταναστευτικό κύμα το οποίο σίγουρα θα επηρεάσει αρνητικά την τουριστική κίνηση.

Όσον αφορά την αύξηση που παρουσίασαν φέτος οι τιμές στα καταστήματα εστίασης είπε ότι είναι της τάξης του 10% με 20%, όπως είχε πει και σε παλαιότερη συνέντευξή του στον «Σ», τονίζοντας ότι η αύξηση τα λειτουργικά τους έξοδα, μαζί με το μισθολογικό κόστος έχει υπερβεί το 40%, αλλά οι εστιάτορες «απορρόφησαν» ένα μεγάλο ποσοστό από αυτή και δεν την μετέφεραν στα κουβέρ.

Σε ερώτηση για τους συνεχείς ελέγχους του ΣΔΟΕ, υποστήριξε ότι καλώς γίνονται. «Δε νομίζω ότι ενοχλεί κανέναν εφόσον κάνει καλά τη δουλειά του. Οι έλεγχοι θα πρέπει να γίνονται σε όλα τα επίπεδα. Οι σύλλογοι στην ουσία είναι η προμετωπίδα της νομιμότητας, όλο αυτό φωνάζουμε, την ισονομία, τη δικαιοσύνη μεταξύ των μελών μας» είπε χαρακτηριστικά.

Ο κος Σεγραίδος τόνισε ότι «υπάρχουν πολλά θέματα για να συζητήσουμε που έχουν συμβεί το φετινό καλοκαίρι και νομίζω ότι θα τα πούμε με την ησυχία μας το φθινόπωρο γιατί είναι πραγματικά μεγάλα τα θέματα όσον αφορά το πώς ελέγχουμε, γιατί ελέγχουμε, με ποιο τρόπο το κάνουν και εάν τελικά τηρείται αυτή η νομιμότητα και για πιο λόγο δεν τηρείται».

Κλείνοντας, σε ερώτηση για το εάν επηρεάστηκε αρνητικά και η Κως από τα δυσφημιστικά σχόλια που ακούστηκαν φέτος το καλοκαίρι στους διάσημους ελληνικούς προορισμούς Μύκονο και Σαντορίνη, για υπέρογκους λογαριασμούς, απάντησε αρνητικά, υποστηρίζοντας ότι ο κάθε προορισμός έχει δικό του Brand name, τη δική του φιλοσοφία και πολιτική.

 

 

Ερ.: Κύριε Σεγραίδο να ξεκινήσουμε τη συζήτησή μας, με την εκτίμησή για το πώς κυλάει η φετινή τουριστική περίοδος.

Γ.Σ.: Πρώτα απ’ όλα δεν έχει ακόμα αποτυπωθεί η φετινή σεζόν γιατί έχει δύο σημαντικούς παράγοντες που έχουν αλλάξει τα πράγματα. Ο πρώτος είναι οι καιρικές συνθήκες που δεν επέτρεψαν να ανοίξει όλη η αγορά μέχρι τις 15 με 20 Ιουνίου. Δηλαδή η μισή εστίαση άνοιξε αργά. Απ’ την άλλη ποσοτικά από τις 20 Ιουνίου και μετά είδαμε στην  εστίαση τον ίδιο σχεδόν κόσμο με πέρυσι, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά όμως ξέραμε και το είχαμε προϊδεασθεί από πέρυσι σαν σύλλογος ότι θα είναι μικρότερης κατανάλωσης ανά άτομο. Και αυτό συμβαίνει και συμβαίνει και με πολύ μεγάλες αλλαγές προς τα κάτω σε κάποιες περιπτώσεις  και σε κάποιες άλλες περιπτώσεις τα καταστήματα κρατιούνται όπως την περσινή σεζόν. Η εικόνα θα ξεκαθαρίσει όταν θα δούμε πως θα πάει ο Σεπτέμβριος που είναι πάρα πολύ κρίσιμος μήνας για να πούμε ότι υπάρχει τουριστική σεζόν. Εάν δεν δουλέψουν τα μαγαζιά για τέσσερις μήνες είναι πάρα πολύ δύσκολο να κρατηθούν οικονομικά για να βγάλουν τις υποχρεώσεις του χρόνου. Να ευχηθούμε λοιπόν να πάει καλά ο Σεπτέμβριος και τα προβλήματα αυτά που εμφανίζονται δεν είναι στην Κω τόσο σοβαρά κι ας είμαστε ένα νησί μαζικού τουρισμού. Είναι σε περιοχές που δεν έχουν «τραβήξει», υπάρχουν άλλες περιοχές οι οποίες έχουν πάει πάρα πολύ καλά, όπως στο κέντρο της πόλης, σε κάποια σημεία ενδιαφέροντος πηγαίνουν πάρα πολύ καλά, αλλά υπάρχουν και σημεία που δεν πηγαίνει καλά γιατί υπάρχει τρομακτική έλλειψη υποδομών, το περιβάλλον δηλαδή δεν είναι επαρκές για να μπορέσουν να επιχειρήσουν οι επιχειρήσεις. Στα χωριά που έχουμε σοβαρά προβλήματα εκεί έχουμε περισσότερη «γκρίνια» κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Αυτό παίρνουμε σαν σύλλογος αλλά νομίζω ότι θα είναι καλύτερα να μιλήσουμε στο τέλος της σεζόν για να αποτυπώσουμε τα πάντα, όπως κάνουμε κάθε χρόνο για να μπορέσουμε να σας δώσουμε σαφή εικόνα.

Ερ.: Παραδοσιακά όμως ο Σεπτέμβριος θεωρείται ένα καλός μήνας για την εστίαση γιατί είναι διαφορετικός και ο κόσμος που έρχεται στο νησί μας αυτό το μήνα.

Γ.Σ.: Είναι ένας πάρα πολύ καλός μήνας για την εστίαση, ιδιαιτέρως για την πόλη της Κω και τα χωριά, δηλαδή στις αστικές περιοχές, όχι στα παραλιακά μαγαζιά που αρχίζει και φθίνει η κίνηση. Αλλά, το σημαντικότερο από όλα για μένα αυτή τη στιγμή, και η ανασφάλεια που έχουμε όσοι βλέπουμε τι γίνεται στο νησί, είναι το «άνοιγμα» των συνόρων. Φοβόμαστε πάρα πολύ να μην «χαλάσει» το Σεπτέμβριο που υπολογίζουμε το θέμα του μεταναστευτικού και των εικόνων που ταξιδεύουν δεξιά και αριστερά ήδη. Και ακούω από τους συναδέλφους ότι η μεγαλύτερή τους ανασφάλεια είναι αυτή. Πιστεύουν ότι θα πάει καλά ο Σεπτέμβριος αλλά φοβούνται μην έχουμε κάτι το ξαφνικό.

Ερ.: Μην έχουμε ένα νέο κύμα μεταναστευτικού δηλαδή;

Γ.Σ.: Ναι, ναι. Και επειδή ακούμε τα νέα και βλέπουμε τι γίνεται, έχουμε ανοιχτές τις κεραίες μας, εκεί έχουμε ανησυχία. Κατά τ’ άλλα εάν είναι ήρεμο το νησί και δεν το επηρεάσει τίποτα από εξωτερικούς παράγοντες νομίζω ότι θα πάει καλά και ο Σεπτέμβριος. Αυτά τα μηνύματα παίρνουμε.

Ερ.: Η κίνηση παρέμεινε η ίδια και στους ντόπιους αλλά και τους Έλληνες επισκέπτες του νησιού; Είχατε πει σε συνέντευξη στον «Σ» το περασμένο φθινόπωρο ότι πολύ δύσκολα φέτος το καλοκαίρι ο Έλληνας θα βγαίνει τόσο συχνά όσο τα προηγούμενα καλοκαίρια, λόγω του κόστους.

Γ.Σ.: Έγινε ακριβώς αυτό που είχα πει. Ανέβηκε το κόστος στην εστίαση, ανέβηκαν οι τιμές, ανέβηκαν τα μισθολογικά κόστη…

Ερ.: Σε τι ποσοστό περίπου υπολογίζετε ότι έχουν ανέβει οι τιμές;

Γ.Σ.: Από 10% έως 20% θα έλεγα σε ένα μέσο όρο. Ενώ αντίστοιχα θα μπορούσα να σας πω για τη δική μου επιχείρηση και νομίζω και των υπολοίπων συναδέλφων, τα λειτουργικά μας έξοδα μαζί με το μισθολογικό κόστος έχει υπερβεί το 40% η αύξηση κάποιων πραγμάτων είτε αφορά την παροχή του ηλεκτρικού ρεύματος, είτε πράγματα που αφορούν τα λειτουργικά μας έξοδα.

Ερ.: Απ’ ότι διαβάζουμε το ίδιο συμβαίνει και πανελλαδικά.

Γ.Σ.: Οπότε η μέση τιμή που αυξήθηκε ανά κουβέρ, ανά τραπέζι, ανά κατανάλωση είναι μαζεμένη, αυτό κατάφερε να κάνει η εστίαση, δεν την ανέβασε όλη δεν θα μπορούσε να το κάνει αυτό γιατί το περιβάλλον του ανταγωνισμού δεν το επιτρέπει, αλλά έχει αρχίσει να γίνεται απαγορευτικό για εμάς τους ίδιους. Και αυτό το είχαμε το περασμένο φθινόπωρο και έχει ξεκινήσει και το βλέπουμε. Βλέπουμε την αδυναμία των συμπολιτών μας να ακολουθήσουν στην κατανάλωση και όσο θα απουσιάζει η κατανάλωση τόσο μεγαλύτερο πρόβλημα θα αντιμετωπίζουμε.

Ερ.: Και μέσα σε όλη αυτή την κατάσταση, υπάρχουν και οι συχνότατοι έλεγχοι της εφορίας αυτό το καλοκαίρι.

Γ.Σ.: Αυτό ας γίνεται. Δε νομίζω ότι ενοχλεί κανέναν εφόσον κάνει καλά τη δουλειά του. Οι έλεγχοι θα πρέπει να γίνονται σε όλα τα επίπεδα. Οι σύλλογοι στην ουσία είναι η προμετωπίδα της νομιμότητας, όλο αυτό φωνάζουμε, την ισονομία, τη δικαιοσύνη μεταξύ των μελών μας. Θα πρέπει να είμαστε δίκαιοι μεταξύ μας και οι έλεγχοι επιτελούν αυτό το σκοπό. Εντάξει ξέρουμε ότι είναι λίγο υπερβολικό, κυρίως για τις «πονεμένες περιοχές», για ανθρώπους οι οποίοι αντιμετωπίζουν άλλου είδους προβλήματα εξωτερικά. Υπάρχουν πολλά θέματα για να συζητήσουμε που έχουν συμβεί το φετινό καλοκαίρι και νομίζω ότι θα τα πούμε με την ησυχία μας το φθινόπωρο γιατί είναι πραγματικά μεγάλα τα θέματα όσον αφορά το πώς ελέγχουμε, γιατί ελέγχουμε, με ποιο τρόπο το κάνουν και εάν τελικά τηρείται αυτή η νομιμότητα και για πιο λόγο δεν τηρείται.

Ερ.: Μια τελευταία ερώτηση. Θεωρείτε ότι αυτή η δυσφήμιση στο χώρο της εστίασης που έγινε από τα μεγάλα brand name της χώρας, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη κυρίως, με τους υπερβολικούς λογαριασμούς, επηρέασε και την υπόλοιπη Ελλάδα αλλά και το νησί μας;

Γ.Σ.: Όχι γιατί ο κάθε προορισμός έχει δικό του Brand name, τη δική του φιλοσοφία και πολιτική.

Ερ.: Το ρωτώ αυτό γιατί ακούστηκε να συζητιέται ευρέως φέτος ότι η Ελλάδα είναι ακριβή και βλέπουμε τουρίστες να κατευθύνονται μαζικά προς Αλβανία, Τουρκία και άλλους φθηνότερους προορισμούς.

Γ.Σ.: Ναι, αυτό είναι το κακό που κάνουμε εμείς στον εαυτό μας, όταν δεν έχουμε ένα καλό παράδειγμα. Εάν θεωρούσαμε έως τώρα καλό παράδειγμα τον τρόπο λειτουργίας της χρήσης του αιγιαλού και των παραλιακών καταστημάτων με βάση τις Κυκλάδες. Προσωπικά εγώ ως επιχείρηση αλλά και ολόκληρη η Κως είναι πολύ μακριά από αυτό. Δεν έχει καμία σχέση. Και γι’ αυτό το λόγο είμαστε σε μία τελείως διαφορετική διαδικασία σε σχέση με τις Κυκλάδες γιατί απλά η Κως έχει 120 χλμ παραλίες, υπάρχει μία άπλα, υπάρχει μία χαμηλή τιμολογιακή πολιτική, έως καθόλου, στη χρήση αιγιαλού και ξαπλώστρας και νομίζω ότι όπου υπήρχε απληστία έπεσε μαχαίρι. Αυτό φάνηκε για φέτος. Όπου οι επιχειρηματίες ή αυτοί που τους κάλυπταν ήταν άπληστοι το πλήρωσαν και καλώς έγινε. Διότι σίγουρα δούλευαν εις βάρος των διπλανών τους συναδέλφων οι οποίοι υπέφεραν. Οπότε όλο αυτό είναι στην κουβέντα που έχουμε κάνει, να τηρείται η νομιμότητα, να υπάρχει δικαιοσύνη μεταξύ μας, να υπάρχουν οι ίδιες ευκαιρίες για όλους είτε αφορά επιχειρηματίες είτε αφορά εργαζόμενους.

ΠΗΓΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Κική Μακρή, υποψήφια δήμαρχος Κω: «Δίνουμε με αισιοδοξία την μάχη και των εκλογών στον Δήμο και στην Περιφέρεια»

«Σήμερα υπάρχουν όλες οι δυνατότητες να ενισχυθεί η λαϊκή φωνή  στο δημοτικό συμβούλιο Κω. Να ισχυροποιηθεί η λαϊκή αντιπολίτευση»

Μαγείρεμα στο δωμάτιο από τους παραθεριστές 

Βούλιαξαν οι τουριστικοί προορισμοί από κόσμο εφέτος το καλοκαίρι, αλλά φαίνεται ότι καλύτερο «ταμείο» έκαναν τα σούπερ μάρκετ παρά ο κλάδος της εστίασης. Κι αυτό γιατί πολλοί επισκέπτες – ξένοι και Έλληνες – λόγω της γενικότερης ακρίβειας μείωσαν το «μπάτζετ» της ταβέρνας, επιλέγοντας είτε το κατ’ οίκον μαγείρεμα είτε το πρόχειρο φαγητό στο χέρι.

Αν και ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων στον κλάδο υπηρεσιών εστίασης συνεχίζει να αυξάνεται και το (καλό) τρίτο τρίμηνο του έτους, η άνοδος οφείλεται περισσότερο στις πληθωριστικές ανατιμήσεις και όχι εξαιτίας της βελτίωσης στην επισκεψιμότητα και στο ύψος των παραγγελιών.

«Ακόμη και στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, στα νησιά και στην ηπειρωτική Ελλάδα, καταγράφεται πτώση της τάξης του 20% στην επισκεψιμότητα και στους λογαριασμούς» λέει στο Βήμα ο κος Γιώργος Καββαθάς, πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ) της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών & Συναφών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΣΕ). Εξηγώντας ότι μέχρι και οι Έλληνες πελάτες έχουν πάψει πλέον να είναι τόσο… λάρτζ, όπως παλιότερα, ειδικά στις διακοπές, καταργώντας είτε το μεσημεριανό γεύμα είτε το βραδυνό δείπνο. Δηλαδή πολλοί επιλέγουν να τρώνε έξω μια φορά την ημέρα – μεσημέρι ή βράδυ και μάλιστα το ύψος των παραγγελιών είναι χαμηλότερο σε σχέση με πέρσι.

Ούτε όμως και οι ξένοι επισκέπτες φαίνεται ότι έφαγαν μέχρι σκασμού. Και κυρίως εκείνοι που ήρθαν για διακοπές μένοντας σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Μειωμένη κίνηση, σε σχέση με πέρυσι, παρατηρείται πάντως και στα παραλιακά καταστήματα εστίασης της Αττικής, με πολλούς επιχειρηματίες να αναμένουν το Σαββατοκύριακο, για να γεμίσουν τα ταμεία τους.

Επιπλέον είναι αξιοσημείωτο ότι η Μύκονος, ίσως το πιο ισχυρό brand name του ελληνικού τουρισμού, συνώνυμο των luxury διακοπών και της χλιδής, μετά και την αρνητική δημοσιότητα των τελευταίων μηνών, φαίνεται ότι βρήκε… ξέρα, καθώς τα έσοδα της εστίασης, αλλά και των καταλυμάτων, δεν ξεχειλίζουν, όπως άλλες χρονιές.

Είναι ενδεικτικό ότι το δεύτερο τρίμηνο 2023 σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο 2022 μόνο στη Μύκονο καταγράφηκε πτώση στον κύκλο εργασιών των επιχειρήσεων εστίασης (-4,9%).

Σε ότι αφορά την πορεία των τιμών και τα παράπονα από πολλούς για υπέρογκες αυξήσεις, ο κος Καββαθάς αναφέρει ότι μεσοσταθμικά οι επιχειρήσεις εστίασης έχουν κάνει ανατιμήσεις στο μενού της τάξης του 12%, όταν το λειτουργικό κόστος λόγω των αυξημένων τιμών στα τρόφιμα, την ενέργεια και την άνοδο των μισθών καταγράφει άνοδο 40%, ενώ σημειώνει ότι υπάρχουν λύσεις για όλα τα βαλάντια. 

 

«Χτυπάνε» τουριστικό τζίρο 1,5 δισ. ευρώ τα σούπερ μάρκετ

Την ίδια ώρα, τα σούπερ μάρκετ, τόσο οι τοπικοί παίκτες όσο και οι μεγάλες αλυσίδες που έχουν κάνει απόβαση στην «αφρόκρεμα» των τουριστικών περιοχών, «είδαν» τα ταμεία τους να γεμίζουν λόγω της αυξημένης ταξιδιωτικής κίνησης.

Ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στις νησιωτικές περιοχές – και της Κρήτης συμπεριλαμβανομένης – εκτιμάται ότι προσεγγίζει το 1,5 δισ. ευρώ και οι big10 της οργανωμένης λιανικής τροφίμων έχουν πυκνώσει το δίκτυο των καταστημάτων τους, πολιορκώντας τα έσοδα των τοπικών παικτών, ενώ συνεχίζεται το «κυνήγι» ευκαιριών, ειδικά σε νησιά στα οποία δεν έχουν σημαντική παρουσία.

Βεβαίως η καλή πορεία των τουριστικών ροών δεν πριμοδοτεί μόνο τη λιανική αλλά και τη χονδρική.

Οι μεγάλοι παίκτες, όπως οι όμιλοι METRO AEBE, Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και Μασούτης, προσδοκούν σημαντικά έσοδα και από τα καταστήματα cash & carry, καθώς τροφοδοτούν εστίαση, ξενοδοχεία, αλλά και τοπικά μικρά παντοπωλεία.

Τη μερίδα του λέοντος, όπως είναι φυσικό, έχει η Κρήτη, μια περιοχή που φιγουράρει στις πρώτες θέσεις όσον αφορά την αύξηση του τζίρου σε όρους αξίας καλαθιού, ενώ πέρυσι κατέγραψε την ισχυρότερη ανάπτυξη εσόδων της τάξεως του 9,2% με βάση τις μετρήσεις της NielsenIQ. Η άνοδος συνεχίζεται με έντονο ρυθμό και εφέτος.

Ρόδος, Κως, Λέσβος, Κέρκυρα και Χίος ακολουθούν στην κατάταξη των τζίρων, ενώ σημαντική άνοδο σημειώνουν τα νησιά των Κυκλάδων. 

 

Επενδύσεις με τουριστικό… χρώμα

Η σημασία που δίνουν οι ισχυρές αλυσίδες στις τουριστικές πωλήσεις αποτυπώνεται και στο ύψος των επενδύσεων που υλοποιούν στους δημοφιλείς προορισμούς, μέσω οργανικής ανάπτυξης και εξαγορών.

Για παράδειγμα ο κορυφαίος παίκτης του οργανωμένου λιανεμπορίου, η αλυσίδα Σκλαβενίτης, προχώρησε πέρυσι στην δημιουργία νέου καταστήματος στη Σκιάθο και φέτος στη Λέσβο. Στα Επτάνησα έχει περιορισμένη παρουσία και δεν αποκλείονται κάποιες κινήσεις το επόμενο διάστημα.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην Κρήτη η Σκλαβενίτης, που εκτός από τα καταστήματα με το δικό της σήμα έχει έσοδα και από τα καταστήματα Χαλκιαδάκης, εταιρεία κατά 60% θυγατρική του ομίλου Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, καταγράφει διψήφιο ποσοστό αύξησης πωλήσεων.

Ταυτόχρονα σε νέο «Ελ Ντοράντο» εξελίσσεται η νησιωτική αγορά για την αλυσίδα Διαμαντής Μασούτης. Το 2022 η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα διεύρυνε την παρουσία της σε Κέρκυρα, Αιγαίο και Κρήτη μέσα από τη συνεργασία της με την ΣΥΝ.ΚΑ Κρήτης Υπεραγορές Α.Ε. Απέκτησε 18 νέα καταστήματα στην Κέρκυρα και 14 καταστήματα σε νησιά του Αιγαίου. Στις αρχές του 2023 η αλυσίδα έκανε πιο έντονη η παρουσία της εταιρείας στις Κυκλάδες με την εξαγορά της εταιρείας Αφοί Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ, με έδρα το Εμπορειό της Θήρας με 6 καταστήματα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η παρουσία στα νησιά έχει δώσει σημαντική ώθηση φέτος στην Μασούτης, καθώς οι πληροφορίες αναφέρουν ότι «τρέχει» με ρυθμό 19%.

Ανταγωνιστική της Μασούτης όσον αφορά τον αριθμό των καταστημάτων είναι η AB Βασιλόπουλος, η οποία έχει χτίσει ισχυρή θέση στη νησιωτική χώρα, με περισσότερα από 40 σημεία, χωρίς να υπολογίζεται η Κρήτη, όπου αριθμεί σήμερα 11 καταστήματα.

H METRO ΑΕΒΕ (συμφερόντων Παντελιάδη) με την αλυσίδα My Market έχει περιορισμένη παρουσία σήμερα στα νησιά, μεταξύ των οποίων Λέσβος, Χίος, Ρόδος, Λευκάδα, Κεφαλονιά και Ζάκυνθο.

Ωστόσο, ο τουριστικός τζίρος αποτελεί σημαντικό asset στην ανάπτυξη του δικτύου Cash and Carry που διατηρεί ηγετικό μερίδιο.

Και η Lidl έχει αναπτύξει το δίκτυο της στα ελληνικά νησιά με σημαντική παρουσία στην Κρήτη (15 καταστήματα), αλλά και σημεία πώλησης σε Κέρκυρα, Ζάκυνθο, Σαντορίνη, Σύρο, Ρόδο, Λέσβο, Χίο, Κω.

Διευρυμένη παρουσία στη νησιωτική Ελλάδα έχει και η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός. Εκτός της αλυσίδας CRM – Αριάδνη, ακολούθησε πέρσι η απόκτηση της επίσης κρητικής Μαθιουδάκης, με 17 καταστήματα. Επίσης η Κρητικός διαθέτει παρουσία σε Δωδεκάνησα και Ιόνιο.

Επενδύσεις με τουριστικό… χρώμα έχει κάνει και η Market In. Η επιχείρηση εντός του 2022 εξαγόρασε την αλυσίδα Χαρά στη Χίο, ενώ φέτος επεκτάθηκε περαιτέρω στην Άνδρο.

ΠΗΓΗ: ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟ ΒΗΜΑ

Το τμήμα πολιτισμού του ΔΟΠΑΒΣ ΚΩ σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκάνησου διοργανώνουν μουσική βραδιά αφιερωμένη στον αξέχαστο Μάνο Χατζιδάκι με τίτλο  «ΣΤΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ» υπό την μουσική διεύθυνση του μαέστρου Νίκου Κούρου την Δευτέρα 4 Σεπτέμβριου 2023 στο Ρωμαϊκό Ωδείο Κω και ώρα 20:30 με είσοδο ελεύθερη.

Πέμπτη, 31 Αύγουστος 2023 12:19

ΔΙΑΚΟΠΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ

Ο ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε./Περιοχή Κω ανακοινώνει ότι λόγω απαραίτητων τεχνικών εργασιών, θα πραγματοποιηθεί διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος την 02-09- 2023 ημέρα Σάββατο από 08:00 έως 14:00 στο Κακό Πρινάρι και συγκεκριμένα πέριξ της οδού Αναστασίου Καραναστάση στην Πόλη της Κω στο νησί της Κω.

Ο Α.Ο. Αναγέννηση Ασφενδιού ανακοινώνει την έναρξη των εγγραφών στις ακαδημίες του συλλόγου μας για την ποδοσφαιρική περίοδο 2023/24.

<img data-emoji="

 
Η δραστήρια συμμετοχή της σε όλους του συλλόγους, πολιτιστικούς, αθλητικούς, γονέων, η ευαισθησία της προς τον συνάνθρωπο της και η αγωνία της για το μέλλον του νησιού είναι γνωστά όχι μόνο στη Καρδάμαινα αλλά και στο νησί.