Manager
Οι Έλληνες γερνούν, οι μετανάστες φεύγουν
Μείωση πληθυσμού, μεγάλη αύξηση των 80άρηδων και των μονοπρόσωπων νοικοκυριών
Τα διαζύγια και οι εν διαστάσει διαβιούντες αυξάνονται, ενώ το σύμφωνο συμβίωσης παρουσιάζει όλο και μεγαλύτερη δημοφιλία – Το 60% των ελληνικών νοικοκυριών αποτελείται από ένα ή δύο άτομα
Μεγάλες αλλαγές σε βασικά δομικά χαρακτηριστικά της ελληνικής κοινωνίας αναδεικνύουν τα αποτελέσματα της απογραφής πληθυσμού που έγινε το 2021, τα οποία δημοσιοποιήθηκαν χθες από την Ελληνική Στατιστική Αρχή. Παράλληλα με τη μείωση του πληθυσμού (κατά 3,1% σε σχέση με το 2011), ο οποίος είναι όλο και περισσότερο γερασμένος –καταγράφεται αύξηση του αριθμού των ατόμων που ξεπερνούν τα 65 έτη και μείωση του αριθμού των μικρών παιδιών–, το μεγαλύτερο ποσοστό των νοικοκυριών αποτελείται από ένα ή έστω δύο το πολύ άτομα.
Τα διαζύγια και οι εν διαστάσει διαβιούντες αυξάνονται, ενώ το σύμφωνο συμβίωσης παρουσιάζει όλο και μεγαλύτερη δημοφιλία. Εξάλλου και ο πληθυσμός των νομίμων μεταναστών που βρίσκονται στη χώρα μειώθηκε ως σύνολο, ενώ παράλληλα άλλαξε και η σύνθεση των υπηκοοτήτων όσων διαμένουν στη χώρα.
Ενώ την τελευταία δεκαετία, 105.925 Αλβανοί και 40.473 Βούλγαροι φαίνεται να έφυγαν από την Ελλάδα, αντίστοιχα έφθασαν αρκετοί μετανάστες από την Ασία – Αφγανοί και Μπανγκλαντεσιανοί κυρίως.
Ειδικότερα, όπως αναδεικνύεται από τα στοιχεία της απογραφής, η Αττική συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για τους πολίτες εφόσον παρουσιάζεται, παρά τη γενική μείωση πληθυσμού, να συγκρατεί τον πληθυσμό της (μείωση 0,4% σε σχέση με την απογραφή του 2011). Σημαντική αύξηση πληθυσμού καταγράφεται στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (6,1%) και μικρή, της τάξης του 0,2%, στην Κρήτη. Η μεγαλύτερη μείωση πληθυσμού καταγράφεται στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας (-10,3%).
Πιο πολλές οι γυναίκες
Ο μόνιμος πληθυσμός της Ελλάδας είναι 10.482.487 άτομα, μειωμένος κατά 3,1% σε σχέση με δέκα χρόνια νωρίτερα. Το 48,9% του πληθυσμού είναι άνδρες (5.125.977) και το 51,1% γυναίκες (5.356.510), γεγονός που μπορεί να αποδοθεί στο ότι οι γυναίκες έχουν μέσο όρο ζωής κατά πέντε χρόνια μεγαλύτερο από ό,τι οι άνδρες, σύμφωνα με τον Βύρωνα Κοτζαμάνη καθηγητή Δημογραφίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Παράλληλα, αυξάνεται διαρκώς ο αριθμός των ατόμων που έχουν ξεπεράσει τα 80 έτη, φτάνοντας τα 766.043 άτομα σε σχέση με τα δεδομένα της προηγούμενης απογραφής, που άνω των 80 ετών ήταν 583.333 άτομα. Όπως αναδεικνύεται, ένας στους τρεις κατοίκους στη χώρα είναι άνω των 60 ετών. Αντίστοιχα παρουσιάζεται μείωση των παιδιών μικρής ηλικίας από 0-9 ετών, που από 1.049.839 στην προηγούμενη απογραφή είναι πλέον 878.491.
Τα νούμερα αυτά αποτελούν πυξίδες χάραξης πολιτικής, καθώς, όπως σημειώνουν κύκλοι του υπουργείου Εσωτερικών, τις επόμενες δεκαετίες θα μειώνεται ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα έχουμε ανάγκη, αλλά την ίδια στιγμή θα εκτοξεύονται οι ανάγκες για τη φροντίδα των ηλικιωμένων.
Παρά τη μείωση του πληθυσμού, αυξημένος κατά 4,8% εμφανίζεται ο αριθμός των νοικοκυριών που υπάρχει στην Ελλάδα σε σχέση με την προηγούμενη απογραφή. Συγκεκριμένα καταγράφηκαν 4.332.447 νοικοκυριά, με το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών το 32,3% (1.401.443 νοικοκυριά) να αποτελείται από ένα άτομο. Μάλιστα το 57,6% των μονοπρόσωπων νοικοκυριών είναι γυναίκες που μένουν μόνες και το 42,45% άνδρες. Το αμέσως επόμενο μεγαλύτερο ποσοστό των νοικοκυριών –το 28,4%, 1.232.487 νοικοκυριά– έχει δύο άτομα. Τελικά το 60% των ελληνικών νοικοκυριών αυτή τη στιγμή αποτελείται από ένα ή δύο άτομα. Τα μεγαλύτερα σε αριθμό ατόμων νοικοκυριά παρουσιάζουν μείωση σε σχέση με την προηγούμενη απογραφή: κατά 3,5% τα νοικοκυριά με τρία άτομα (789.288 νοικοκυριά), κατά 11,2% τα νοικοκυριά με τέσσερα άτομα –τα ζευγάρια με δύο παιδιά μειώνονται διαρκώς (645.032 νοικοκυριά)– ενώ τα νοικοκυριά με πέντε ή περισσότερα άτομα μειώθηκαν κατά 14,8%. Μόλις 264.197 νοικοκυριά έχουν πάνω από 5 άτομα που κατοικούν κάτω από την ίδια στέγη. Και όλα αυτά, παρά την οικονομική κρίση και παρά την τάση συμβίωσης για να περιοριστούν τα έξοδα λόγω ακρίβειας.
Τα διαζύγια και οι εν διαστάσει διαβιούντες αυξάνονται, ενώ το σύμφωνο συμβίωσης παρουσιάζει όλο και μεγαλύτερη δημοφιλία – Το 60% των ελληνικών νοικοκυριών αποτελείται από ένα ή δύο άτομα.
Η αύξηση των μονομελών νοικοκυριών έχει δύο παραμέτρους, σύμφωνα με τον κ. Κοτζαμάνη. «Από τη μια η αύξηση των μονομελών νοικοκυριών στην περιφέρεια συμβαίνει επειδή ο πληθυσμός γερνάει και συχνά πεθαίνει ένας εκ των δύο συζύγων, οπότε υπάρχουν πολλοί μεγάλοι άνθρωποι που μένουν μόνοι. Στην Αθήνα, ωστόσο, όπου ο πληθυσμός δεν είναι τόσο γερασμένος κατά μέσο όρο –σύμφωνα με τα στοιχεία–, ο κύριος λόγος που περισσότερα από ένα στα τρία νοικοκυριά αποτελούνται από ένα άτομο είναι «ότι πολλοί νέοι μένουν μόνοι τους».
Σημαντική μείωση της τάξης του 10,8% καταγράφεται στους ανθρώπους που δήλωσαν έγγαμοι (4.786.889), ενώ μεγάλη αύξηση της τάξης του 45,8% σημειώθηκε στους διαζευγμένους και αύξηση 62% σε όσους βρίσκονται σε διάσταση – με ό,τι κι αν σημαίνει αυτό γιατί δεν ξεκαθαρίζεται απολύτως στα ερωτηματολόγια της απογραφής.
Μείωση αλλοδαπών
Μειωμένος είναι και ο αριθμός των αλλοδαπών που διαμένει στη χώρα νόμιμα κατά περίπου 150.000, με την ποσοστιαία μείωση να είναι 16,1% σε σχέση με την προηγούμενη απογραφή. Στην Ελλάδα διαμένουν 765.598 αλλοδαποί και αποτελούν το 7,3% του νόμιμου πληθυσμού της χώρας.
«Ενδεχομένως κάποιοι από αυτούς που έμεναν εδώ για πολλά χρόνια να έχουν πάρει ελληνική υπηκοότητα», επισημαίνει ο κ. Κοτζαμάνης. «Αλλά αυτό το νούμερο είναι μικρό. Οι περισσότεροι που μετακινήθηκαν είναι οι Αλβανοί που είχαν πολλά χρόνια στην Ελλάδα και νόμιμα έγγραφα, οπότε αναζήτησαν καλύτερες θέσεις εργασίας στην Ιταλία αλλά και στην Αγγλία. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που έχει παρουσιαστεί μεγάλη έλλειψη εργατικού δυναμικού», σημειώνει ο πανεπιστημιακός. Οι Αλβανοί αποτελούν το 49% των νομίμων μεταναστών που βρίσκονται στην Ελλάδα (374.926 σε σχέση με 480.851 που είχαν καταγραφεί στην προηγούμενη απογραφή).
Δεύτερη χώρα προέλευσης για τους αλλοδαπούς που βρίσκονται στην Ελλάδα είναι η Βουλγαρία με 35.444 άτομα έναντι 75.917 στην προηγούμενη απογραφή. Την ίδια στιγμή, όμως, που ο συνολικός πληθυσμός των αλλοδαπών μειώθηκε, πολλαπλασιάστηκε ο πληθυσμός από χώρες της Ασίας και της Αφρικής. Το 2011 ο πληθυσμός από αυτές τις χώρες αποτελούσε το 13% του συνολικού πληθυσμού αλλοδαπών, ενώ τώρα έχει ανέβει στο 26%. Μεγάλο ποσοστό των αλλοδαπών κατοικεί στην Αττική, και συγκεκριμένα 344.851 άτομα, ωστόσο είναι 15,01% λιγότεροι από ό,τι πριν από δέκα χρόνια.
Σε όλες τις περιφέρειες της χώρας, με εξαίρεση το Νότιο Αιγαίο και την Κρήτη, καταγράφεται μείωση πληθυσμού. Η μεγαλύτερη μείωση πληθυσμού σημειώθηκε στην Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας (10,3%) και ακολουθεί η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης με διαφορά -7,6% σε σχέση με το 2011, η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας (- 7,1%), η Περιφέρεια Πελοποννήσου (- 6,6%) και η Περιφέρεια Θεσσαλίας (-6,1%). Στην Ήπειρο ο πληθυσμός μειώθηκε 5%, στην Κεντρική Μακεδονία και τη Δυτική Ελλάδα 4,6% και στην Περιφέρεια Ιονίων νήσων 6%.
Μικρή είναι η μείωση του πληθυσμού στην Αττική (0,4%), «γεγονός που αποδεικνύει ότι η Αθήνα εξακολουθεί να ελκύει πληθυσμό εφόσον οπωσδήποτε κάποιοι έφυγαν τα τελευταία δέκα χρόνια», τονίζει ο κ. Κοτζαμάνης. Αύξηση της τάξης του 6,1% σημειώθηκε στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, που έχει πληθυσμό 327.820 άτομα. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι περίπου οι μισοί από αυτούς και συγκεκριμένα 130.479 άτομα είναι ηλικίας από 20-50 ετών. Το 11,2% του πληθυσμού αυτής της περιφέρειας είναι αλλοδαποί, 36.715 άτομα, και ο πληθυσμός των διαμενόντων αλλοδαπών μέσα στη δεκαετία σημείωσε σχετικά μικρή μείωση της τάξης του -2,7%. Οι περισσότεροι αλλοδαποί στο Νότιο Αιγαίο είναι Αλβανοί και συγκεκριμένα οι 21.590. Διαμένουν όμως και υπήκοοι από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Ρουμανία, το Πακιστάν, την Ουκρανία, τη Γερμανία, την Ιταλία, τη Ρωσία και την Πολωνία.
Τέλος, μικρή αύξηση πληθυσμού καταγράφεται και στην Κρήτη, όπου ο συνολικός πληθυσμός φτάνει τα 624.408 άτομα. Στη συγκεκριμένη περιφέρεια το 8,2% των διαμενόντων είναι αλλοδαποί και συγκεκριμένα 50.986 άτομα, λιγότεροι κατά 19,5% από όσους διέμεναν το 2011.
«Φαίνεται ότι από το νησί έφυγαν αρκετοί αλλοδαποί που διέμεναν την προηγούμενη δεκαετία –όπως φαίνεται από τα στοιχεία κυρίως Αλβανοί και Βούλγαροι–, ωστόσο και πάλι αυξήθηκε έστω και οριακά ο πληθυσμός. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι είχαμε περισσότερες γεννήσεις ή μετακινήσεις Ελλήνων», τονίζει ο κ. Κοτζαμάνης, ένα στοιχείο το οποίο αξίζει να διερευνηθεί περαιτέρω. Ο αριθμός των ανθρώπων άνω των 80 στην Κρήτη έχει αυξηθεί σε 41.439 την τελευταία δεκαετία σε σχέση με την προηγούμενη απογραφή, στην οποία είχαν καταγραφεί 32.528 άτομα άνω των 80 ετών.
Πηγή: Καθημερινή
Ρεπορτάζ: Τάνια Γεωργιοπούλου
ΕΙΔΗ ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΚΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΛΗΜΜΥΡΟΠΑΘΕΙΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΔΙΑΚΟΠΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Ο ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε./Περιοχή Κω ανακοινώνει ότι λόγω απαραίτητων τεχνικών εργασιών, θα πραγματοποιηθεί διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος την 08-09- 2023 ημέρα Παρασκευή από 07:30 έως 10:00 στην περιοχή πέριξ των οδών Παπαναστασίου, Μητροπολίτη Ναθαναήλ και Μακρυγιάννη στο νησί της Κω.
Ευχαριστήριο δήμου Κω
Με αφορμή την συναυλία Αδελφικής Αλληλεγγύης μεταξύ Κω- Μπόντρουμ, την Παρασκευή 25 Αυγούστου, ο Δήμος Κω ευχαριστεί θερμά τις παρακάτω επιχειρήσεις για την στήριξη που παρείχαν στην εκδήλωση:
- Το ταξιδιωτικό πρακτορείο ExasTravel και το YesilMarmaris - TugayTurizm για την χορηγία των εισιτηρίων.
- Τις ταξιδιωτικές επιχειρήσεις «Οδυσσέας» και BigTravel για τις μεταφορές.
- Τα ξενοδοχεία Oceanis, Platanista, Kipriotis, Gaia Garden, για τη φιλοξενία των επίσημων προσκεκλημένων.
- Το ξενοδοχείο "Αστήρ Οδυσσέας", το Nelly's Beachbar και το MezeAcademy για την παροχή γευμάτων.
- Τις εταιρίες Pandrosia, Coffeecompany και το CineOrfeas για δωροθεσίες που παραχώρησαν.
Παράλληλα, θερμές ευχαριστίες στους συμπατριώτες μας που κατέκλυσαν την πλατεία Ελευθερίας, συμβάλλοντας με τον τρόπο τους σε αυτή τη μοναδική βραδιά, που είχε ως στόχο να αναδείξει την αγάπη,την αλληλεγγύη και την αδελφοσύνη ανάμεσα στους δύο Δήμους και στους δυο λαούς.
Ηλίας Σιφάκης: «Οφείλουμε να προχωρήσουμε με ταχύτατους ρυθμούς, για να καλύψουμε το χαμένο έδαφος γρήγορα και αποτελεσματικά»
«Οι δύο περίοδοι της Αντιδημαρχίας του στον Τουρισμό, όχι μόνο έδωσαν ώθηση στην τουριστική προβολή και ανάπτυξη αλλά πάνω απ’ όλα χαρακτηρίστηκαν από την στροφή της Κω στην εξωστρέφεια και τον επανακαθορισμό της στον Παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Με μια μεστή δήλωση δηλώνει παρών στον αγώνα να ξαναβγεί Η ΚΩΣ ΣΤΟ ΦΩΣ» αναφέρεται σε σχετικό δελτίο τύπου.
Η δήλωση του κ. Σιφάκη έχει ως ακολούθως:
«Την τελευταία Δημοτική Περίοδο 2019-2023 ακούσαμε πολλά «θα», πολλά «Οσονούπω» και πολλά «Ολοκληρώνονται» χωρίς, όμως, στην πράξη να δούμε τίποτε να γίνεται και ελάχιστα από αυτά που άρχισαν να ολοκληρώνονται. Η περίοδος της Πανδημίας μπορεί να δικαιολογεί καθυστερήσεις αλλά σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογεί αυτού το είδους την αδράνεια. Το αποτύπωμα και αποτέλεσμα της περιόδου που πέρασε όχι μόνο δεν ικανοποίησε, αλλά μας απογοήτευσε όλους.
Οφείλουμε στο νησί μας, να προχωρήσουμε με ταχύτατους ρυθμούς, για να καλύψουμε το χαμένο έδαφος γρήγορα και αποτελεσματικά. Το νησί μας χρειάζεται μια ηγεσία με πυγμή, αποφασιστικότητα και δύναμη, ώστε να δίνει μάχες εκεί που χρειάζεται για την πρόοδο όλων μας.
Για τον λόγο αυτό, δηλώνω ακόμη μια φορά το παρόν δίπλα στον Γιώργο Κυρίτση και την #ΔύναμηΑλλαγής, γιατί η #ΔύναμηΑλλαγής έχει αποδείξει ότι και θέλει και μπορεί να ολοκληρώνει έργα ανάπτυξης για το νησί μας και ο Γιώργος ξέρει να δίνει μάχες και να αντιστέκεται σθεναρά σε όσους θέλουν την Κω μίζερη και περιθωριακή αδιαφορώντας για το πολιτικό κόστος.
Σε αυτήν την μάχη σας χρειαζόμαστε συμπαραστάτες, ζητώντας την στήριξή σας για την πρόοδο, την ανάπτυξη και την ευημερία της Κω, της δικής μας Κω».
Περιφερειακές, Δημοτικές εκλογές: Προς συντηρητικές πολιτικές αναμετρήσεις
Α. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ: Καθόλου τυχαίο δεν ήταν το γεγονός 1ης Σεπτέμβρη, ο πρωθυπουργός να παρουσιάσει το ψηφοδέλτιο του κ. Χατζημάρκου στην Ρόδο. Είχε προηγηθεί δήλωση του ότι: πολιτική επιδίωξη της κυβέρνησης είναι το μπλε σε όλη η χώρα, όπως το 2019! Πρωθυπουργός και κυβέρνηση βγήκαν θριαμβευτές στις εκλογές Μαΐου-Ιουνίου, σαρώνοντας στην κεντροαριστερή Δωδεκάνησο. Γιατί ο κ. Μητσοτάκης επέλεξε να ‘ρθει στην Δωδεκάνησο για δώσει την απόλυτη ‘’επισημότητα’’ στο χρίσμα Χατζημάρκου; Ο κ. Πρωθυπουργός ήταν εκτεθειμένος με την απουσία του, τις μεγαλοστομίες του, την υποβάθμιση της καταστροφής και τις κρατικές ανεπάρκειες στις πυρκαγιές που έκαψαν και το 1/3 της Ρόδου. Η ΝΔ για πρώτη φορά μετά το 1974 κατέκτησε πάνω από το 50% στα νησιά μας. Ο Νεοδημοκράτης Χατζημάρκος που έκανε καριέρα με σημαία την κατάργηση του ΔΗΦΟΔΩ εκλογικά ‘’παίζει μόνος του’’! (ως δεν άξιζε). Ο κ. Μητσοτάκης ήρθε εδώ στοχεύοντας στην άμβλυνση των ‘’κακών’’ εντυπώσεων της Ρόδου συνδυάζοντας το με θριαμβικούς λόγους. Είχε προηγηθεί η παρουσίαση των αδύναμων υποψηφίων για την περιφέρεια ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ. Η ύπαρξη καθαρά κομματικών ψηφοδελτίων στις περιφερειακές εκλογές αποδεικνύει ότι ο θεσμός έχει πολύ στενή επαφή με την κυβέρνηση και τις κυβερνητικές επιλογές. Η Περιφέρεια υπάρχει για να διαχειρίζεται τους μόνους ‘’σίγουρους πόρους’’ της Ελληνικής πολιτείας στην μετά την χρεοκοπία του 2010, περίοδο των μνημονίων που είναι χρήματα ευρωπαϊκών προγραμμάτων (ΕΣΠΑ, ΕΛΛΑΔΑ 2,00). Η κυβέρνηση κάνει την αναπτυξιακή πολιτική της μέσω παροχών, εξυπηρετήσεων και έργων, μέσω αυτών των προγραμμάτων! Γι αυτό επιδιώκει τον κομματικό έλεγχο του θεσμού.
Το θέμα είναι τι κάνουν οι αντίπαλοι της. Οι ομιλίες παρουσίασης των υποψηφίων ΠΑΣΟΚ (Ν. Παπανικόλας) και ΣΥΡΙΖΑ (Χ. Καραγιάννη) ήταν …θλιβερές. Και οι 2 μίλησαν απευθυνόμενοι στο στενά κομματικό τους ακροατήριο. Ο πρώτος μας είπε ότι το πρόβλημα στην περιφέρεια είναι η νοοτροπία της ομάδας Χατζημάρκου! Η δεύτερη μας είπε ότι απευθύνεται σε ένα πλατύ κοινό όπως και ο πατέρας της που κατάφερε να συνασπίσει διαφορετικές πολιτικές δυνάμεις! Προφανής η αδυναμία και των 2 να καταθέσουν κριτική στα πεπραγμένα Χατζημάρκου! Οι ωραίες λέξεις δεν μπορούν να καλύψουν την πολιτική άγνοια (όπλο τους η πολιτική ιστορία των γεννητόρων τους) και την απουσία στοιχειακών προγραμματικών δεσμεύσεων για την διαχείριση της περιφερειακής εξουσίας. Περιμέναμε τουλάχιστον στο θέμα των κατευθύνσεων των χρηματοδοτήσεων Χατζημάρκου, ιδίως στον τομέα των σκουπιδιών και ανακύκλωσης, την διαφορετική τους άποψη! Με δεδομένους τους τοπικούς εκλογικούς συσχετισμούς εκλογών 2023, τις δυσδιάκριτες προγραμματικές διαφορές μεταξύ ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ, θα έπρεπε να επιδιώξουν την ενιαία εκλογική αντίσταση στην ‘’Δεξιά’’ για την αντιστροφή της εκλογικής προτίμησης των νησιωτών. Δυστυχώς η πρόσφατη εκλογική ήττα της κεντροαριστεράς οδηγεί σε επιλογές αυτοεπιβεβαίωσης και παραταξιακής επικράτησης. Η εγρήγορση του ΠΑΣΟΚ να ανακοινώσει τον κ. Παπανικόλα δημιούργησε τετελεσμένα στον αδύναμο πια ΣΥΡΙΖΑ υποβαθμίζοντας τον! Αυτό θα πληρωθεί εκλογικά και από τους δύο!.
Β. ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ: Η ειδική απολογιστική (του2022) συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Κω στο Χάνι ήταν μια ‘’από τα ίδια’’. Ο Δήμαρχος μονοπώλησε την παράσταση με εφ όλης της ύλης παρουσίαση του έργου της 4-ετίας συνδυάζοντας την με εξαγγελίες της επόμενης 5-ετίας. Σημειώνουμε την παρουσία του υφυπουργού κ. Παππά με σαφές πολιτικό μήνυμα. Ανταπέδωσε ο κ. Νικηταράς με καλά λόγια για την κυβερνητική πολιτική και …αφορισμό της απλής αναλογικής του ΣΥΡΙΖΑ. Σε άδεια καθίσματα μίλησαν οι κκ Κυρίτσης και Μακρή. Ο πρώτος για να καταγγείλει την ανυπαρξία έργου της δημοτικής αρχής! Η δεύτερη για να καταθέσει την αντίθεση της στην Δημοτική και Κυβερνητική (νεοφιλελεύθερη) πολιτική όλων των διαχειριστών της εξουσίας, που αντιπαλεύει μόνο (!) η πολιτική του ΚΚΕ..
Β.1. Κάποτε θα έρθει μια δημοτική αρχή που στη λαϊκή συγκέντρωση ο Δήμαρχος θα καταθέσει μέσα σε λίγα λεπτά συμπεράσματα από τις κύριες πρωτοβουλίες του τελευταίου χρόνου της διαχείρισης του. Θα παρουσιάσει έργα και στόχους με μαθηματικούς δείκτες που θα δείχνουν αποτυχίες-αδυναμίες και επιτυχίες! Η μειοψηφία θα μιλήσει όσο και ο Δήμαρχος με τους ίδιους όρους επιτυχίας-αποτυχίας. Ουσιαστικά πλειοψηφία-μειοψηφία έχουν το ίδιο πρόβλημα: πως θα βελτιώσουν μια κακή κατάσταση!
Β.2. Στο ερώτημα, ποιο είναι το κύριο στο πρόβλημα Δήμου Κω η απάντηση, βάσει πραγματικών δεδομένων των προϋπολογισμών-ισολογισμών του Δήμου, των επιχειρήσεων και οργανισμών του, είναι κατ΄ αρχήν η χαμηλή παραγωγικότητα και χαμηλή εισπραξιμότητα για πελατειακούς λόγους. Φθάσαμε εδώ που είμαστε γιατί η ‘’συστημική’’ πολιτική (ΕΕ, κυβέρνησης, ΝΑ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και Δήμου) κατηύθυνε τις χρηματοδοτήσεις στην μονοθεματική φθηνή τουριστική ανάπτυξη με την ανεξέλεγκτη περιβαλλοντική εκμετάλλευση. Τι θα γίνει αύριο; Λέξη δεν είπε ο Δήμαρχος για τα μεγάλα περιβαλλοντικά ζητήματα! Ούτε για τις επιδιώξεις του στο πλαίσιο της συστημικής πολιτικής 2023-25 των: 1. Ψηφιακής μετάβασης 2. Αντιμετώπιση κλιματικής αλλαγής.
Γ. Χρειάζεται πολιτική με χαρακτήρα ‘’ενδογενούς ισχυρής τοπικής ανάπτυξης’’ που θα στηριχθεί σε περιφερειακές χρηματοδοτήσεις (που τώρα κατευθύνονται αποσπασματικά σε έργα βιτρίνας από την ομάδα Χατζημάρκου) και θα συμπληρώνονται με πολιτικές που οδηγούν σε νέα πεδία δημοτικής πολιτικής (νερό, απόβλητα, ενέργεια), την καθιέρωση νέων πεδίων δημοτικών εσόδων (τέλος τουρισμού, τέλος δεύτερης κατοικίας, ανακοστολόγηση δημοτικών υπηρεσιών) και σε νέα πολιτική δημοτικών επενδύσεων (ήπιου φιλο-περιβαλλοντικού σχεδιασμού).
Με τον Θεοδόση Νικηταρά και ο Λεωνίδας Κατσούβας
Ο Λεωνίδας Κατσούβας, επιτυχημένος επαγγελματίας, με αγάπη στον αθλητισμό και ιδιαίτερα στο μπάσκετ, επιβεβαίωσε την στήριξη του στον Δήμαρχο Θεοδόση Νικηταρά και την συμμετοχή του στο ψηφοδέλτιο της «Ισχυρή Κως».
Τιμώντας “το εν χωναι θαύμα του Αρχαγγέλου Μιχαήλ”
Την Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου στις 19.00 θα τελέσουμε εσπερινό και ανήμερα της γιορτής Του, την Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου θεία λειτουργία.
Το Δ.Σ. της Β΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου καλωσορίζει τους συναδέλφους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς
Το Δ.Σ. της Β΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου καλωσορίζει τους συναδέλφους , νεοδιόριστους και αναπληρωτές, που διορίστηκαν στην περιοχή μας και ανέλαβαν ή θα αναλάβουν τις επόμενες μέρες υπηρεσία στα σχολεία τους.
ΔΙΑΚΟΠΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Ο ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε./Περιοχή Κω ανακοινώνει ότι λόγω απαραίτητων τεχνικών εργασιών, θα πραγματοποιηθεί διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος την 06-09- 2023 ημέρα Τετάρτη από 08:00 έως 13:00 στις περιοχές Μπουγάζια, Καστέλλα και Κολώνες στο Ψαλίδι στην Πόλη της Κω στο νησί της Κω.
Λογοθεραπευτική παρέμβαση σε βρέφη: Η σημασία της πρώιμης υποστήριξης
Η λογοθεραπευτική παρέμβαση στα βρέφη αποτελεί ένα ση.."Πω πω τι έχουμε να ακούσουμε μέχρι τις εκλογές...” (Νέο νοσοκομείο: Τα πρώτα 60 χρόνια είναι δύσκολα, μετά μπορείς να περιμένεις άλλα 40...)
"Όποιος σας υπόσχεται τζάμπα παροχές, να ξέρετε ότι θα σας…..Φτιάχνοντας τον ΟΠΕΚΕΠΕ της δόμησης
Αγαπημένε μου, διάβασα την άποψη του δημοσιογράφου και πολιτικού σχολιαστή…..Η αβάσταχτη αλαζονεία της εξουσίας
Διαβάζουμε: «Είναι ωμή, κυνική, διαχρονική, αφορά όλων των λογιών τις…..Τροφική Επιλεκτικότητα και ο ρόλος του λογοθεραπευτή στην αντιμετώπισή της.
Η διατροφική επιλεκτικότητα, γνωστή και ως επιλεκτική κατανάλωση τροφών, αποτελεί…..
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
LIFESTYLE
- Πώς ο Bad Bunny έγινε ο μεγαλύτερος ποπ σταρ του κόσμου; Lifestyle
- Xριστίνα Μαραγκόζη: Το συγκινητικό μήνυμα, με αφορμή τα 11 χρόνια από τον θάνατο του Αντώνη Βαρδή Lifestyle
- Πότε επιστρέφουν οι αγαπημένες σειρές με νέα επεισόδια Lifestyle
- Η Τζένιφερ Άνιστον αποκαλύπτει τις επεμβάσεις που έχει κάνει στο πρόσωπό της Lifestyle
- Demi Moore: Ανακηρύχθηκε το πιο όμορφο πρόσωπο από το περιοδικό «People» Lifestyle
ΑΘΛΗΤΙΚΑ
- XTERRA TRIATHLON WORLD CHAMPIONSHIP ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΛΛΕΡΕΣ Αθλητικά
- Κ. Χατζηεμμανουήλ: Ρεκόρντμαν ετών 96! - "Προπονούμαι μέρα παρά μέρα,πάω στους γιατρούς και με διώχνουν" Αθλητικά
- ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΑΟΚ ΚΩ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΤΙΣ 10:00 πμ Αθλητικά
- Ο αθλητισμός είναι ο καλύτερος αμυντικός μηχανισμός στα όποια προβλήματα του ανθρώπου και τα αδιέξοδα της νεολαίας μας Αθλητικά
- Ο Γ.Σ. ΕΥΔΑΜΟΣ Κω διοργανώνει Διασυλλογικό Πρωτάθλημα Στίβου Κ16 Αγοριών – Κοριτσιών την Παρασκευή 2 Μαΐου στο Νέο Στάδιο Ανταγόρας Κω στις 15:30. Αθλητικά
ΥΓΕΙΑ
- Μόνιμο κίνδυνο για την καρδιά αποτελούν τα υψηλά επίπεδα λιποπρωτεΐνης (α), σύμφωνα με νέα μελέτη Υγεία
- Όζοι θυρεοειδούς: Τι συμπτώματα θα δείτε – Πότε είναι “καμπανάκι” καρκίνου Υγεία
- Πώς να βάψεις τα πασχαλινά αυγά με 2 φυσικά υλικά - Χωρίς χρώμα και χημικά Υγεία
- Νηστεία: Tips υγείας για να μην πάρετε κιλά Υγεία
- Γεωργιάδης: Μέσα στο 2026 θα παραδώσουμε το καλύτερο ΕΣΥ όλων των εποχών Υγεία
ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ
- ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ Μικρές Αγγελίες
- Το ξενοδοχείο Astir Odysseus Kos Resort & Spa επιθυμεί να προσλάβει προσωπικό για τη σεζόν 2026 Μικρές Αγγελίες
- Ο ΟΜΙΛΟΣ HOTELBRAIN ΖΗΤΑ RESERVATIONS AGENT Μικρές Αγγελίες
- Ο ΟΜΙΛΟΣ HOTELBRAIN ΖΗΤΑ ΒΟΗΘΟ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ (PAYROLL ASSISTANT) Μικρές Αγγελίες
- Ο ΟΜΙΛΟΣ HOTELBRAIN ΖΗΤΑ EXECUTIVE CHEF Μικρές Αγγελίες




