Manager

Manager

 

Ένας ακόμη συμπολίτης μας, ο Γιώργος Παραδείσης, ενώνει τις δυνάμεις του με τον Θεοδόση Νικηταρά και τη μεγάλη οικογένεια της «Ισχυρή Κως». 

Παρασκευή, 04 Αύγουστος 2023 11:30

ΔΙΑΚΟΠΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ

Ο ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε./Περιοχή Κω ανακοινώνει ότι λόγω απαραίτητων τεχνικών εργασιών, θα πραγματοποιηθεί διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος την 05/08/2023 Σάββατο από 10:00 έως 11:00 στην περιοχή Μαστιχάρι, στο νησί της Κω. Επίσης την ίδια μέρα θα πραγματοποιηθεί διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος από 09:00 έως 12:00 στην περιοχή Λαγκάδα πίσω από το Εβραϊκό νεκροταφείο, στο
νησί της Κω. Η επανατροφοδότηση θα γίνει χωρίς προειδοποίηση και μπορεί να γίνει πριν την προβλεπόμενη ώρα, γι' αυτό λοιπόν οι εγκαταστάσεις και τα δίκτυα θα πρέπει να θεωρούνται ότι ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΥΠΟ ΤΑΣΗ. Για λόγους ασφαλείας απαγορεύεται η προσέγγιση στους αγωγούς ή σε άλλα στοιχεία, έστω και αν βρίσκονται στο έδαφος.
 
Ν. Ι. Θεοφιλίδης
Διευθυντής Περιοχής Κω

Έναν ακόμη νέο συμπολίτη μας, τον Μηχανικό Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Ηλεκτρολόγο Μηχανικό Πέτρο Πικιώνη, υποδέχτηκε σήμερα ο Δήμαρχος Θεοδόσης Νικηταράς, στην παράταξη της «Ισχυρή Κως». 

Παιδί της Κω, με αγάπη σε ότι κάνει, συνδυάζει την αγάπη του και τα ενδιαφέροντα του με την προσφορά στους συμπολίτες μας. 

Παρασκευή, 04 Αύγουστος 2023 11:15

Πρόγραμμα δράσεων Κ.Ο.Μ.Υ. Νήσου Κω

 
Συνεχίζεται καθημερινά το εβδομαδιαίο πρόγραμμα διενέργειας test Covid_19 από την Κ.Ο.Μ.Υ. Κω, από την Δευτέρα 7 έως και την Παρασκευή 11 Αυγούστου.
 
Σύμφωνα με το πρόγραμμα, τα test διενεργούνται στις παρακάτω ημερομηνίες:
 
Δευτέρα 7 Αυγούστου: Ιερού Λόχου 15, από τις 07:30 έως τις 14:30.
 
Τρίτη 8 Αυγούστου: Ιερού Λόχου 15, από τις 07:30 έως τις 14:30.
 
Τετάρτη 9 Αυγούστου: Ιερού Λόχου 15, από τις 07:30 έως τις 14:30 & ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ, από τις 09:00 έως τις 13:00.
Πέμπτη 10 Αυγούστου: Ιερού Λόχου 15, από τις 07:30 έως τις 14:30 & Κοινότητα Καρδάμαινας, από τις 09:00 έως τις 13:00.
Παρασκευή 11 Αυγούστου: Ιερού Λόχου 15, από τις 07:30 έως τις 14:30 & Κοινότητα Κεφάλου, από τις 09:30 έως τις 13:00.
Σημείωση: Οι ενδιαφερόμενοι για test κατά την προσέλευση τους οφείλουν να φέρουν Δελτίο Ταυτότητας και ΑΜΚΑ.
 
Γραφείο Τύπου
 

Την ικανοποίησή του εξέφρασε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, για την καμπάνια παγκόσμιας εμβέλειας με το μήνυμα «Rhodes, What you love is here» από το Υπουργείο Τουρισμού, που έχει στόχο να αποκαταστήσει την τουριστική φήμη του νησιού και να αμβλύνει αρνητικές εντυπώσεις που δημιουργήθηκαν λόγω της καταστροφικής πυρκαγιάς.

Αναμενόμενη εν πολλοίς η απόφαση της Ολομέλειας της παράταξης «ΟΡΑΜΑ και ΔΡΑΣΗ» να μην συμμετάσχει στις εκλογές του Οκτώβρη.

Αναλυτικά, σε δελτίο που εξέδωσε, αναφέρει τα εξής:

«Εν όψη των αυτοδιοικητικών εκλογών του Οκτωβρίου συνεδρίασε απόψε (02/08/2023) η ολομέλεια της παράταξης ΟΡΑΜΑ και ΔΡΑΣΗ.

Κατόπιν διαλογικής συζήτησης και εισήγησης της επικεφαλής Ιωάννας Ρούφα αποφασίστηκε ομόφωνα η παράταξη να μην δώσει το παρόν στις επερχόμενες εκλογές.

Επίσης αποφασίστηκε η παράταξη να μην εμπλακεί σε οποιαδήποτε διεργασία αφορά τις επερχόμενες εκλογές και θα μπορούσε να εκληφθεί ως καθοδήγηση των μελών και των φίλων της.

Τόσο τα μέλη όσοι και οι φίλοι της παράταξης ως δημοκρατικοί πολίτες μπορούν να επιλέξουν κατά συνείδηση την ατομική τους στάση και δράση στις επερχόμενες εκλογές.

Η παράταξη παραμένει παρούσα και ενεργή στο δημοτικό συμβούλιο μέχρι το πέρας της δημοτικής θητείας ήτοι μέχρι 31/12/2023.

Κλείνοντας ευχαριστούμε όλα τα μέλη και τους εκατοντάδες φίλους που στήριξαν την 9ετή αυτή πορεία πολιτικής εντιμότητας και ανιδιοτελούς προσφοράς στα κοινά του τόπου.

Και για όσους πιστέψουν ότι ξεμπέρδεψαν με εμάς… να είστε σίγουροι ότι δεν λέμε αντίο αλλά εις το επανιδείν!».

 

«Φτωχότερη» η πολιτική ζωή του νησιού

Δεν συμμετέχει στις εκλογές το «Όραμα και Δράση»

Στο «κυνήγι» υποψηφίων οι Θ. Νικηταράς και Γ. Κυρίτσης - Θέμα γοήτρου το «ταβάνι» του αριθμού των υποψηφίων

Φωτιά έχουν πάρει τα μπατζάκια των επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων, κύρια των κ.κ. Θ. Νικηταρά και Γ. Κυρίτση, προκειμένου να καταφέρουν να συγκεντρώσουν τον ανώτατο αριθμό υποψηφίων δημοτικών και κοινοτικών συμβούλων. Με βάση τον εκλογικό νόμο, το κατώτερο όριο για την κατάθεση συνδυασμού είναι περί τους 75 υποψηφίους και το ανώτερο πάνω από 160!!!

Είναι, λοιπόν, θέμα γοήτρου για τους δύο υποψήφιους δημάρχους να πιάσουν «ταβάνι».

Κατά τα λοιπά, χθες Τετάρτη, 2/8/2023, η δημοτική παράταξη «Όραμα και Δράση» πραγματοποίησε Γενική Συνέλευση για να λάβει την τελική της απόφαση για το εάν θα συμμετάσχει στις εκλογές του Οκτώβρη ή όχι. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Σ», η απόφαση ήταν η μη συμμετοχή της.

Οπότε, στο δήμο της Κω τρεις είναι πλέον οι παρατάξεις που θα δώσουν τον εκλογικό τους αγώνα. Θεοδόσης Νικηταράς επικεφαλής της δ.π. «Ισχυρή Κως», Γιώργος Κυρίτσης επικεφαλής της δ.π. «Δύναμη Αλλαγής – Κως 2023» και Κική Μακρή επικεφαλής της δ.π. «Λαϊκή Συσπείρωση».

ΠΗΓΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

 

 

«Όλοι πρέπει να είμαστε σε επιφυλακή, να επαγρυπνούμε όμως δεν πρέπει να μας πιάνει πανικός - Η ετοιμότητά μας είναι το βασικό μέτρο πρόληψης» 

«Η αποστολή στη Ρόδο ήταν μια εμπειρία ζωής, μια δυσάρεστη εμπειρία θα έλεγα, από την οποία αποκόμισα πολλά. Κατέγραψα και μετέφερα όλα όσα  βιώσαμε σε μια τόσο μεγάλη πυρκαγιά, η οποία εμπεριείχε λάθη, ελλείψεις κ.α. ελπίζοντας να μας βρει περισσότερο προετοιμασμένους σε περίπτωση δικής μας ανάγκης»

«Εάν η κατάσταση ήταν τόσο τραγική να είστε σίγουρη ότι πρώτος ο διοικητής της πυροσβεστικής με τον οποίο έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία κυρίως σε ότι αφορά την ασφάλεια των δημοτών μας, θα είχε ήδη εισηγηθεί το κλείσιμο της Ζιάς»  

«Όταν γίνεται σύσκεψη ενός Συντονιστικού, ειδικά όταν πρόκειται για θέματα ασφαλείας, δεν επιτρέπεται η παρουσία των ΜΜΕ για ευνόητους λόγους»

«Ό,τι κι αν κάνουμε, ποτέ δεν θα είναι αρκετό και ειδικά σε έναν οικισμό ο οποίος έχει φτιαχτεί πριν 200 χρόνια για 100 ανθρώπους  και τώρα φιλοξενεί 4.000 και μια δασική έκταση μεγάλη. Συνεχώς θα πρέπει να κάνουμε και καινούργια πράγματα εκεί»

«Μετά τα τραγικά γεγονότα της Ρόδου όπως και της υπόλοιπης Ελλάδας, πιστεύω ότι θα λάβουν τα αιτήματα μας  (προς το υπ. Πολιτικής Προστασίας) την ανάλογη προτεραιότητα λόγω της σοβαρότητας και θα έχουμε κάποια εξέλιξη στις απαντήσεις που περιμένουμε»

«Στόχος - και αυτή είναι μια από τις δεσμεύσεις που έχουμε απέναντι στους πολίτες - η πλήρης και με στελεχιακό δυναμικό οργάνωση της δομής της Πολιτικής Προστασίας, η οποία θα έχει και τους επιτελικούς και τους υπηρεσιακούς παράγοντες»

«Βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος»

«Η πρόληψη που θα έπρεπε να ήταν βασικό στοιχείο της Πολιτικής Προστασίας, δεν υπάρχει»

 

Συνέντευξη για το επίμαχο ζήτημα της πρόληψης από πυρκαγιά, κ.ά., παραχώρησε στον «Σ» η επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Κική Μακρή.

Σταθερή στις απόψεις και στις προτάσεις της παράταξής της επί σειρά ετών, μιλά για τον ρόλο της Πολιτικής Προστασίας, για τη δράση της σε τοπικό επίπεδο και κατά πόσο εξαρτάται από κεντρικές κατευθύνσεις, ενώ επαναλαμβάνει ότι, «η πρόληψη είναι ολοκληρωμένος και ολόπλευρος σχεδιασμός που αγγίζει το τρίπτυχο, αντιπλημμυρική, αντισεισμική, αντιπυρική θωράκιση που σε καμία περίπτωση δεν το βλέπουμε όχι να προτείνεται, ούτε καν να σχεδιάζεται».

«Το μόνο μέτρο που παίρνουν είναι να κάνουν τη γη εμπόρευμα, στη γενικότερη κατεύθυνση ότι όλα πωλούνται, όλα αγοράζονται» επισημαίνει.

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Ερ.: Κυρία Μακρή το πρώτο ερώτημα έχει να κάνει με τη λειτουργία της Πολιτικής Προστασίας στο δήμο μας και ειδικότερα στον τομέα της πρόληψης, το οποίο όμως αφορά γενικότερα τον τομέα πρόληψης στη  χώρα μας γιατί είναι αναπόσπαστο κομμάτι.

Κ.Μ.:  Ακριβώς. Από εκεί θα το ξεκινούσα. Η Πολιτική Προστασία έτσι όπως αποδομήθηκε τα τελευταία χρόνια λειτουργεί όπως ακριβώς λειτουργούν όλες οι υπόλοιπες υποδομές ενός κράτους, ενός συστήματος, μιας κεντρικής και τοπικής διοίκησης που ακολουθεί τη ρήση «πάμε και όπου βγει». Η πρόληψη που θα έπρεπε να ήταν βασικό στοιχείο της Πολιτικής Προστασίας, δεν υπάρχει. Εάν τώρα ονομάζουμε πρόληψη αυτό που γίνεται με τα πενιχρά κονδύλια που διατίθενται κάθε χρονιά στην Πολιτική Προστασία του δήμου, από τα 71 χιλιάρικα αυξήθηκαν κατά 10 στην τελευταία αναμόρφωση του προϋπολογισμού και ονομάζουμε κάποιες υποτυπώδεις  παρεμβάσεις που γίνονται μέσα στον αστικό ιστό της πόλης για καθαρισμούς ρεμάτων κ.λ.π., αυτά δεν είναι πρόληψη. Η πρόληψη είναι ολοκληρωμένος και ολόπλευρος σχεδιασμός που αγγίζει αυτό το τρίπτυχο, που επιμένουμε και φαίνεται ότι έχουμε δίκιο ως «Λαϊκή Συσπείρωση», αντιπλημμυρική, αντισεισμική, αντιπυρική θωράκιση που σε καμία περίπτωση δεν το βλέπουμε όχι να προτείνεται, ούτε καν να σχεδιάζεται. Δηλαδή, περνάνε και δεν ακουμπάνε καθόλου και γι’ αυτό βλέπουμε όλα αυτά που συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια. Καιγόμαστε τα καλοκαίρια, μετά φυσικά δεν παίρνονται μέτρα και πλημμυρίζουμε το χειμώνα και εγκλωβιζόμαστε με τα χιόνια σε όποιες περιοχές υπάρχουν. Αυτό συμβαίνει.

Η Ρόδος τι θα γίνει το χειμώνα; Παίρνουνε κανένα μέτρο; Το μόνο μέτρο που παίρνουν είναι να κάνουν τη γη εμπόρευμα, στη γενικότερη κατεύθυνση ότι όλα πωλούνται, όλα αγοράζονται. Τα πάντα όλα. Αποχαρακτηρίζουν δασικές εκτάσεις, βρίσκοντας εκφράσεις και ακολουθείται αυτή η πορεία που ακολουθείται. Πόσο καιρό έχουν να πάνε να καθαρίσουν μέσα στα δάση;

Ερ.: Πάρα πολλά χρόνια…

Κ.Μ.: Πάρα πολλά χρόνια θα συμφωνήσω. Έχουμε ένα πάρα πολύ ωραίο δάσος, το βλέπουμε. Ωραία, πέρα όμως από αυτό χρειάζεται μία φροντίδα. Η πρόληψη είναι να έχεις Δασαρχείο, να έχεις Δασονομείο. Υπάρχει αυτό στην Κω, με έναν υπάλληλο; Και έχουν το θράσος να λένε ότι δεν δικαιολογείται παραπάνω προσωπικό γιατί δεν χρειάζεται; Ντροπή! Ντροπή!

Ερ.: Οι προτάσεις οι δικές σας ποιες είναι; Εκτός αυτού, ποια η θέση σας για την Πολιτική Προστασία; Η αρμοδιότητά της να περάσει αποκλειστικά στο δήμο;

Κ.Μ.: Όχι, εμείς δεν έχουμε κάποια τέτοια πρόταση. Αν και ο δήμος είναι ισχυρό κομμάτι πλέον του κρατικού μηχανισμού, ωστόσο αυτό που αποδεικνύεται στην πράξη είναι να ρίχνει ο ένας μετά στις κρίσεις επάνω το μπαλάκι στον άλλο. Προχθές έβλεπα μία συνέντευξη του Σταμάτη Καμπουράκη στη δημοτική τηλεόραση και έλεγε ότι η Ζιά είναι ένα επικίνδυνο σημείο. Όταν ισχυρίζονται ότι έγιναν οι ασκήσεις και επί χάρτου και επί πεδίου, όταν ήταν βεβαίως η Ζιά άδεια,  για ένα  κομμάτι της δασικής περιοχής του ορεινού όγκου του νησιού, που έχουμε  αν μη τι άλλο ως «Λαϊκή Συσπείρωση» πει πόσες φορές από το 2010 μέχρι σήμερα ότι χρειάζεται ένας ολόπλευρος σχεδιασμός. Αυτό το λέω ως παράδειγμα για να αποδείξω ότι, ο δήμος τελικά δεν μπορεί να παίξει ένα τέτοιο ρόλο από τη στιγμή κιόλας που τα κονδύλια, όπως είπα, είναι πενιχρά και που δεν μπορεί να στηρίξει έναν σχεδιασμό ολόπλευρο, ολοκληρωμένο που θα ελέγχεται, που θα εκσυγχρονίζεται, που θα αναμορφώνεται. Μέσα στον οποίο σχεδιασμό θα εντάσσεται και το Δασαρχείο – Δασονομείο που δεν μπορεί να είναι του δήμου υπηρεσία. Πρέπει να είναι στο δημόσιο έτσι ώστε να γίνονται και οι απαραίτητες προσλήψεις οι οποίες πρέπει να είναι μόνιμου χαρακτήρα  με επιστημονικό και εργατικό δυναμικό. Μέσα σε αυτό το σχεδιασμό θα εντάσσεται και η Πυροσβεστική Υπηρεσία της οποία της έχουν «κόψει τα ποδάρια» με την υποστελέχωση και με τους εξοπλισμούς που δεν έχει. Εδώ προχθές, δεν ξέρω εάν είδατε το δημοσίευμα, οι πυροσβέστες γύρισαν από την Ρόδο στον Πειραιά και κοιμήθηκαν στο πάτωμα του καραβιού. Είναι αυτοί που έδινε συγχαρητήρια ο πρωθυπουργός. Όχι μόνο αυτός, αλλά το αναφέρω τώρα επειδή  είναι πρόσφατο παράδειγμα.

Εμείς αυτό λέμε, αυτό παλεύουμε, αυτό διεκδικούμε. Και είναι μία από τις λύσεις που και ο ίδιος λαός καταλαβαίνει, ότι αυτή θα είναι μία λύση που μπορεί να είναι όντως τέτοια που μπορεί να σώσει και την ζωή, την ανθρώπινη και την ζωική, αλλά και την λαϊκή δημόσια περιουσία. Όσο απομακρυνόμαστε από αυτή, όσο ακούμε προτάσεις που τώρα μιλάνε για ΜΚΟ που θα αναλάβουν τα δάση, μιλάνε για ιδιωτική πρωτοβουλία που πρέπει να δοθεί για να πάρουν ό,τι υπάρχει μέσα στο δάσος, να δώσουν κίνητρα με κέρδος, ό,τι μπαίνει μέσα και υπάρχει κέρδος εκεί το πράγμα πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο. Δείτε παραδείγματα τραγικά, ο διαχωρισμός των τρένων που καταλήξαμε, δείτε με την πανδημία, με την υγεία με την επιχειρηματικότητα μέσα, πού καταλήξαμε. Ποιά άλλα παραδείγματα να σας πω;

Ερ.: Από την άλλη πλευρά ο κ. Καμπουράκης μιλώντας στην εφημερίδα μας, δηλώνει ότι υπάρχει επιχειρησιακό σχέδιο για τη Ζιά, ότι δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα και από την άλλη βέβαια λέει ότι θα πρέπει να μειωθεί κατά το ήμισυ ο αριθμός των τουριστικών λεωφορείων που επισκέπτονται την περιοχή.

Κ.Μ.: Ναι. Νομίζω ότι βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος. Εάν η λύση του προβλήματος αφορά μόνο σε ένα ζήτημα που δημιουργεί όλη την αγωνία, δηλαδή το πώς θα προστατευτεί όλος ο ορεινός όγκος και εστιάζουμε μόνο στην επισκεψιμότητα και δεν ξεκινάμε από την αρχή την ολόπλευρη  προστασία του ορεινού όγκου, του δάσους, του παραδοσιακού χαρακτήρα του οικισμού κλπ κλπ, δεν πρόκειται να δώσουμε τη λύση που απαιτείται. Ωστόσο, βεβαίως οι εργαζόμενοι των τουριστικών λεωφορείων έχουν εδώ και χρόνια καταθέσει προτάσεις και έχουν πει τι σκέπτονται οι ίδιοι ως εργαζόμενοι, που θα μπορούσαν οι προτάσεις αυτές να προστατεύσουν και τους ίδιους και τους κατοίκους και τους εργαζομένους είτε οδηγούν είτε βρίσκονται στον οικισμό. Οι προτάσεις όμως αυτές δεν εισακούονται και δεν παίρνονται και μέτρα.

Και ξέρετε, είμαστε στην καρδιά της τουριστικής σεζόν, ευτυχώς μέχρι τώρα δεν έχει συμβεί κάτι, θα κλείσει και αυτή η σεζόν, θα ακουστούν και διάφορα γιατί είμαστε σε προεκλογική περίοδο, θα κλείσει και αυτή η προεκλογική περίοδος και επειδή ακριβώς η Ζιά τα τελευταία χρόνια είναι «δεμένη» με ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα  και δεν μιλώ για τους μικροεπαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους, μάλλον μέχρι την επόμενη σεζόν έχουμε επιφυλάξεις  το τι μπορεί να γίνει και τι είδους λύση μπορεί να δοθεί στο ζήτημα αυτό.

πηγη: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ