Manager

Manager

Την στήριξη τους στον Δήμαρχο Θεοδόση Νικηταρά και την υποψηφιότητα τους στο ψηφοδέλτιο της «Ισχυρή Κως», επαναβεβαίωσαν η Πόπη Πιπέρη και η Αγγελική Προύζου, συμπολίτισσές μας με ανησυχίες για το μέλλον του τόπου μας, με δράση και προσφορά. 

 

Έχει μάθει από μικρός να δουλεύει σκληρά, με τις αρχές της οικογένειας του, οικογενειάρχης και ο ίδιος σήμερα, ζει την απαξίωση του νησιού και του Πυλιού που γεννήθηκε, μεγάλωσε και ζει.

 

Την στήριξη της στον Δήμαρχο Θεοδόση Νικηταρά και την υποψηφιότητα της στο ψηφοδέλτιο της «Ισχυρή Κως», επαναβεβαίωσε η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Διονυσία Τελλή. 

Η εισήγηση του κυρίου Βαγγέλη Δημήτρη  στη συνέλευση της παράταξης Όραμα και Δράση με την οποία συμπορεύτηκε στις εκλογές του 2019

Το  θεσμικό και οικονομικό πλαίσιο που έχει επιβληθεί στην αυτοδιοίκηση  τα μνημονιακά  χρόνια από την κεντρική διοίκηση είναι τόσο ασφυκτικό και σκληρό που αν δεν πούμε την αλήθεια, τώρα, τα επόμενα  χρόνια θα είναι πολύ δύσκολα. Οι μνημονιακές υποχρεώσεις τελειώνουν τυπικά το 206 , αν δεν έχουν τελειώσει ως τότε οι έλληνες.

Η ΥΠΕΡΑΝΑΠΤΥΞΗ τρέχει, μόνο που δεν μας λέει κανείς για ποιους; Και πως θα υπηρετηθεί χωρίς πόρους;  Η «βαριά  βιομηχανία»  θέλει φυσικούς πόρους  που είναι πεπερασμένοι για το νησί και έχουν εξαντληθεί επικίνδυνα. Γράφαμε πριν χρόνια (στον αγροτικό σύλλογο) ότι ο υδροφόρος, πέρα από την υφαλμύρωση  των νερών, κατεβαίνει επικίνδυνα (αντλούσαμε στα 50 μέτρα και έχουμε φτάσει στα 150 τουλάχιστον, άρα χρειάζονται νέες γεωτρήσεις. Ποιος θα τις πληρώσει;  Υπολογίσαμε το τεράστιο κόστος;  Πως θα το αντέξει ο αγρότης και ο οικονομικά αδύναμος;  Χρειάζονται υποδομές (δρόμοι, επεκτάσεις βιολογικών, καθαριότητα, αρδευτικά δίκτυα και ουκ έστιν αριθμός παρεμβάσεις). Ποιοί θα πληρώσουν για όλα αυτά; 

Τα  ξενοδοχεία (οι φιλοξενούμενοι για να είμαστε ακριβείς) και όλα τα ενοικιαζόμενα καταλύματα  στον τουριστικό κλάδο ανάλογα με την κατηγορία τους πληρώνουν φόρο ή τέλος διανυκτέρευσης  πολλά χρήματα: από 50 λεπτά τα 1-2 αστέρων  έως 4 ευρώ τα 5 αστέρων ανά διανυκτέρευση (με ένα μέσο όρο ανά διανυκτέρευση επί το σύνολο των δωματίων το ποσό με τους μετριότερους υπολογισμούς υπερβαίνει τα 15.000.000-20.000.000 ευρώ ), αν κάνουμε λάθος ας δημοσιεύσουν τα στοιχεία.

Όλοι γνωρίζουν ότι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες ο συγκεκριμένος φόρος, με ξεχωριστή απόδειξη, εισπράττεται και αποδίδεται στους Δήμους. Εδώ μέσω των φορολογικών αρχών όλα κατέληγαν και καταλήγουν στην ΑΑΔΕ, δηλαδή, στη μαύρη τρύπα του χρέους. Στο Δήμο που έχει την ευθύνη για όλα, τίποτα. Ως πότε θα το κρύβουν για  να μη στεναχωρούν τις κυβερνήσεις;

ΑΚΤΕΣ: ζούμε αποικιοκρατικές γελοίες καταστάσεις. Η ΕΤΑΔ  εισπράττει τα έσοδα από τις ενοικιάσεις, ο Δήμος κάνει τυπικά πλειστηριασμούς, ως τώρα, γιατί δόθηκε το δικαίωμα στην Εταιρεία  Ακινήτων του Δημοσίου να κάνει η ίδια απευθείας πλειστηριασμούς. Ο Δήμος δαπανά χρήματα για τη συντήρησή τους. Που θα τα βρει; Υπόψιν,  η ΕΤΑΔ υπάγεται στο ΤΑΙΠΕΔ, το ΤΑΙΠΕΔ στο Υπερταμείο. Να πάλι η μαύρη τρύπα.

ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ: (διαχείριση στερεών αποβλήτων ). Μετέφεραν την αρμοδιότητα από τους Δήμους (επειδή, λέει, δεν τα έκαναν καλά και δεν ενδιαφέρονταν πολύ για το περιβάλλον) στην περιφέρεια (ο Δήμος  πλήρωσε μετοχικό κεφάλαιο και θα καταβάλει ετήσια συνδρομή μερικά εκατομμύρια ευρώ) και άφησαν  στους Δήμους  όλες τις υποχρεώσεις.

Τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού είναι μεγάλο ποσό (άγγιζε τα 7000000 ευρώ  ίσως να έχουν αλλάξει κάπως αλλά παραμένουν υψηλά).

Με άλλα λόγια, ο νοικοκύρης δεν καθαρίζει καλά το σπίτι του και θα το καθαρίσουν καλύτερα οι άλλοι. (Το θέμα δεν εξαντλείται σε μία παράγραφο είναι σύνθετο και δύσκολο απλώς μνεία γίνεται εδώ και προφανώς θεωρούμε ότι η ευθύνη πρέπει να επιστρέψει στο Δήμο).

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ:  Η «συμφωνία»  μεταξύ Δήμου και εκπροσώπου της εταιρείας για μείωση των φόρων για κάποιους μήνες προκειμένου να επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος δεν είναι κακή, και είναι θέση που η παράταξη  «Όραμα και Δράση» συμπεριέλαβε στο πρόγραμμα της  το 2019. Όμως υπάρχουν και άλλες αναγνώσεις όπως για παράδειγμα στην Κέρκυρα, μεγάλος αριθμός επισκεπτών μέσω του εκεί  αεροδρομίου κατευθύνεται σε άλλη χώρα (Αλβανία), το νησί έχει μετατραπεί σε χώρο διέλευσης, οι Κερκυραίοι δεν το θέλουν αλλά τους ρωτάει κανείς; Ούτε  εμάς θα μας ρωτήσουν πότε θα ανεβάζουν και πότε θα κατεβάζουν τους φόρους, ό,τι τους συμφέρει κάνουν, ίσως και ότι συμφέρει και άλλες εταιρείες του τουρισμού ή και άλλες χώρες.

ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΕΣ ΣΤΙΣ ΑΚΤΕΣ και όχι μόνο θα μιλήσει κανείς; Το πράγμα ξέφυγε τελείως, νοιώθουμε πολίτες ξένοι στον τόπο μας.

ΣΧΕΣΕΙΣ ΔΗΜΟΥ ΚΑΙ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΔΟΜΩΝ

Το θεσμικό πλαίσιο σχεδόν απαγορεύει τη συνεργασία μεταξύ Δήμου και κρατικών υπηρεσιών όπως, πυροσβεστική, Δασική υπηρεσία, αρχαιολογία, σχολεία, δομές υγείας. Προφανώς σε επίπεδο υπηρεσιών και προσώπων καλή διάθεση υπάρχει,  χρήματα, προσωπικό και κυρίως τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου χρειάζεται που να επιτρέπει τη συνεργασία. Κανείς δεν αρνείται τη γνώση και την τεχνογνωσία στα στελέχη και το προσωπικό των διαφόρων υπηρεσιών, απλά να επιτραπεί με τη διεύθυνση και την καθοδήγηση των ειδικών κάθε υπηρεσίας να υπάρχει συνέργεια με τις υπηρεσίες του Δήμου και κυρίως χρηματοδότηση και να γίνονται έγκαιρα οι προσλήψεις του εποχικού προσωπικού από το Δήμο, αλλά στη βάση και των αναγκών δασοπροστασίας για παράδειγμα ή καθαριότητας των αρχαιολογικών χώρων κλπ. Χρόνια κράτησε το αίτημα του Δήμου για χρηματοδότηση του ενοικίου ενός γιατρού για το Νοσοκομείο, χρόνια φωνάζουμε για το νοσοκομείο. Τί έγινε;

Προφανώς η διαχειριστική επάρκεια είναι απολύτως απαραίτητη και κάθε παράταξη δικαιούται να την προβάλει, όμως αυτό είναι το ελάχιστο. Τι να σου κάνει η υπηρεσία πρασίνου με το προσωπικό που έχει, απλά αδυνατώντας να  διαχειριστεί τα στοιχειώδη.  Αποκεφαλίζουν  τα δένδρα. Το σωστό κλάδεμα θέλει εκπαιδευμένο προσωπικό, χρήμα και εξοπλισμό.

ΕΥΛΟΓΟ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ: ΚΑΙ ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΝΟΥΜΕ;

ΝΑ ΣΥΜΒΑΛΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΧΘΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΔΙΩΞΟΥΜΕ ΤΗ ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗ ΕΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ  ΠΑΡΑΤΑΞΙΑΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ  Ή  ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΟΥΜΕ  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ, ΣΥΜΠΑΓΕΣ ΤΟΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ. ΤΟΛΜΗΣΤΕ ΤΟ. Διαφορετικά θα σερνόμαστε. 

Το προτείνουμε στην παράταξη με  την οποία συμπορευτήκαμε.

Σε άλλου είδους διαδικασίες που δε μας πέφτει και λόγος δεν συμμετέχουμε.

Υ.Γ .:  

Θυμίζουμε:

-ο Νέος εκλογικός νόμος  με 43% τα δίνει όλα στην πρώτη παράταξη, το πλαφόν του 3%  δεν θα αρκέσει  για την είσοδο στο Δημοτικό Συμβούλιο, λόγω του τρόπου κατανομής των εδρών στο σύνολο των παρατάξεων της αντιπολίτευσης.

-την κινητοποίηση των κατοίκων στην Πάρο για τις ακτές

- την ακραία αντιπαλότητα μεταξύ των κατοίκων στη ΛΕΣΒΟ  για το νερό, χωρίστηκε το νησί στα δύο (δεν απέχουμε και πολύ από αυτό, το τρίγωνο υποφέρει)

-παλαιότερα την αντιπαλότητα στην Κέρκυρα  για τα σκουπίδια κλπ.

φωτο: kosnews

 

ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΤΗΣ ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΥ ΚΩ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΑΚΥΡΩΝΕΤΑΙ..

Με αφορμή την «κούρσα» στις τιμές των καυσίμων ο υπεύθυνος του Κοινοβουλευτικού Τομέα Ανάπτυξης, βουλευτής Δωδεκανήσου, Γιώργος Νικητιάδης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Για την (οφειλόμενη από ΝΔ) επαναφορά του δημοτικού τέλους παρεπιδημούντων-τουρισμού στο 2%
Α. ΣΗΜΕΡΑ: Η Εθνική κατάθλιψη συντηρείται από την διαπιστωμένη ανεπάρκεια του Κράτους και των μηχανισμών του να αντιμετωπίσουν διαδοχικά πλήγματα και σοβαρά προβλήματα. Μπορεί άραγε, μετά από τόσα κακά αποτελέσματα να αντισταθεί η Χώρα σε διεθνείς πιέσεις; σε γεωπολιτικές αναταράξεις; ή να αντιμετωπίσει εξωτερική απειλή; Το κάψιμο της κεντρικής Ρόδου, η φωτιά στην μεγαλύτερη αεροπορική βάση της χώρας, η πτώση του γερασμένου πυροσβεστικού αεροπλάνου και τα προηγούμενα … δεν είναι τυχαία γεγονότα, ούτε οφείλονται στην κλιματική αλλαγή. Κάτι δεν πάει καλά και το ξέρουμε. Μόνο ο κ. Παππάς, ο συμπατριώτης μας υφυπουργός βλέπει ότι ‘’όλα δούλεψαν τέλεια! Μόνο ο συμβιβασμός και οι υποχωρήσεις που προτείνει ο πρωθυπουργός, φαίνονται να είναι η λύση. Στην παραμεθόρια νησιωτική περιοχή μας έχουμε χρέος να δούμε τις δικές μας τοπικές ανεπάρκειες και να οργανώσουμε αντιστάσεις.
Β. ΧΘΕΣ: Η τοπική κοινωνική οργάνωση της προ του 2000 εποχής ήταν πολύ διαφορετική από ότι σήμερα. Στις φωτιές που ξέσπαγαν εκείνα τα χρόνια οι καμπάνες κτυπούσαν και όλοι έτρεχαν στο κρίσιμο σημείο (με φτυάρια, πριόνια, αξίνες, τρακτέρ, φορτηγά, αυτοσχέδια υδροφόρα),η κοινότητα, ο στρατός και η αστυνομία ήταν η γραμμή άμυνας! Μετά ερχόταν η πυροσβεστική υπηρεσία, που ηταν επιφορτισμένη με την αντιμετώπιση των πυρκαγιών στο άστυ, την πόλη! Στο χωριό υπήρχαν αγροφύλακες, δασοφύλακες, θυροφύλακας και οι στρατάδες που αλώνιζαν όλη την επιφάνεια της κοινότητας! Η ζωή και τρόπος παραγωγής επέβαλλε τον καθαρισμό των χειμάρρων και την αποψίλωση των θάμνων αφού καλάμια, βούρλα, φρύγανα κλπ ηταν χρήσιμα και αναγκαία. Η πρόληψη και η προστασία από τις φυσικές καταστροφές ήταν ενσωματωμένες στην καθημερινότητα της τοπικής κοινωνίας. Σήμερα όλα έχουν αντιστραφεί. Η ζωή έχει απομακρυνθεί από την φύση και έχει αδυνατίσει την συλλογικότητα της κοινότητας. Γι αυτό θα έπρεπε να έχουμε φροντίσει μέσω του ενιαίου Δήμου κάθε μία από τις κοινότητες να έχουν τον δικό της αυτόνομο βραχίονα πολιτικής προστασίας και σχέδιο που να ταιριάζει στις σημερινές συνθήκες. Απαιτούνταν η δημιουργία και συντήρηση μηχανισμών εξειδικευμένων ικανοτήτων μεγάλου κόστους. Κοντά σε παλιές (αφημένες) υποδομές: δασικοί δρόμοι, συστήματα υδροληψιών, αποψίλωση παρόδιας βλάστησης, καθαρισμό δασών, θα έπρεπε να έχουμε ειδικευμένο προσωπικό, σύγχρονα μηχανήματα, συστήματα τηλεπαρακολούθησης με τεχνητή νοημοσύνη κλπ. Η Δασική υπηρεσία Κω την δεκαετία του 1960 είχε τον δασάρχη της και 10 υπαλλήλους! Υλοποιούσε προγράμματα αναδάσωσης και διαχείρισης Δασικών εκτάσεων. Σήμερα είναι κλειστή.
Γ. ΑΥΡΙΟ: Μπορεί ο Δήμος να συστήσει τοπικό σχέδιο και μηχανισμό έναντι των φυσικών καταστροφών; ΝΑΙ! Το σχέδιο διαχείρισης κρίσιμων καταστάσεων κολλάει στην λογική του: ‘’Μας δίνουν 70.000 ευρώ κάθε χρόνο! - το ΕΣΠΑ δεν προβλέπει! - η αρμοδιότητα δεν είναι δική μας! κλπ’’ Ο Δήμαρχος Ρόδου είχε τις ίδιες δικαιολογίες! Όμως η Ρόδος κάηκε! Ο ίδιος έχει τις ευθύνες του! Δεν είναι πρόβλημα η οικονομική του χρηματοδότηση. Πρόβλημα είναι η απουσία πολιτικής σύγχρονων περί ‘’εγκαταστάσεων-προσωπικού-λογισμικού πυροπροστασίας’’ αρχικής επένδυσης 500.000 ευρώ και ετήσιας μισθοδοτικής επιβάρυνσης 200.000 ευρώ που τον καταδίκασαν σε πολιτικό θάνατο. Η Ρόδος όμως μπορούσε να επενδύσει πολύ περισσότερα. Εάν…
Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ: Το Δημοτικό τέλος τουρισμού καθιερώθηκε το 1976 και ηταν της τάξεως του 5% των ακαθάριστων εσόδων των τουριστικών επιχειρήσεων που είχε στόχο την ενίσχυση των Δήμων για την δημιουργία υποδομών. Το 1977 μειώθηκε στο 4,5%. Το 1993 (Ν. Δ.-Κ/ Μητσοτάκη) μειώθηκε στο 2% (το 2008 το τέλος συνέβαλε στα έσοδα του Δημου Κω με 3.5 εκ. ευρώ με δεδομένη την χωρίς ελέγχους χαριστική πρακτική πελατειακών σχέσεων των Δημάρχων). Το 2009 (Μ.Δ.-Κ. Καραμανλής με υπόσχεση αντικατάστασης με άλλα έσοδα) μειώθηκε στο 0,5% (το 2010 το τέλος τουρισμού συνέβαλε στα δημοτικά έσοδα μόνο με 0.9 εκ. ευρώ! με χαριστική πρακτική πελατειακών σχέσεων των Δημάρχων και συνεχή αύξηση των κλινών). Σημεία το δημοτικό έσοδο από τον τουρισμό είναι μόλις 2 εκ. μετα από μεγάλη αύξηση τουριστικών κλινών και τον έλεγχο που υπαρχει από πλευράς ΑΔΑΕ. Παράδειγμα (τυχαίο): ξενοδοχείο 500 κλινών 4 αστέρων στην Κω με ετήσια έσοδα περίπου 4,5 εκ. ευρώ αποδίδει δημοτικό τέλος 20.000 ευρώ (ενώ για το τέλος τουρισμού του 4,5% υπερ ΑΑΔΕ-ΧΡΕΟΣ περιόδου ΣΥΡΙΖΑ καταβάλλει 135.000 ευρώ). Το ποσοστό κέρδους των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων σύμφωνα με στοιχεια του ΞΞΕ (συντηρητική εκτίμηση) είναι της τάξεως του 17-20% που σημαίνει ετήσια κέρδη 800.000! Πως αυτή η μονάδα μπορεί να απαιτεί από τον Δήμο έργα υποδομής όταν του δίνει 0,025% των κερδών της; Τι θα άλλαζε αν ξαναγυρίζαμε στο 2% δηλ. αν απέδιδε στον Δήμο 80.000/χρόνο με περιορισμό των κερδών στα 720.000; Ο Δήμος όμως θα αύξανε τα έσοδα του από τα 2,0εκ στα 8,0 εκ δηλαδή 6 εκ/έτος για να φτιάξει δρόμους, πεζοδρόμια, παραλίες, πλατείες κλπ και να χρηματοδοτήσει το… ‘’Δημοτικό σχέδιο διαχείρισης εκτάκτων καταστάσεων’’. Αυτό αξίζει να γίνει το περιεχόμενο απολογισμού Δήμου Ροδίων και προεκλογικών συζητήσεων Δήμων Ρόδου-Κω και Περιφέρειας Ν. Αιγαίου.
 
Ν. Μυλωνάς
 
Δευτέρα 13 Ιούλη 2015: 1. «Η Κυβέρνηση πρέπει να συσκέπτεται και να συμφωνεί με τους Θεσμούς για όλα τα σχέδια νόμου στους σχετικούς τομείς, με επαρκές χρονικό περιθώριο πριν την υποβολή τους για δημόσια διαβούλευση ή το Κοινοβούλιο» 2. Οι ελληνικές αρχές επαναλαμβάνουν την κατηγορηματική τους
Παρασκευή, 04 Αύγουστος 2023 12:34

ΔΙΑΚΟΠΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ

Ο ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε./Περιοχή Κω ανακοινώνει ότι λόγω απαραίτητων τεχνικών εργασιών, θα πραγματοποιηθεί διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος την 07-08- 2023 ημέρα Δευτέρα από 07:00 έως 09:30

«Καθόλου τυχαία και απόλυτα εύστοχη η παρατήρηση της Ιωάννας Ρούφα στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο σχετικά με τις υποκριτικές αρετές του κου Νικηταρά. Πραγματικά αδικείται και αξίζει μία θέση πρωταγωνιστή στην Επίδαυρο. Θα μπορούσε να ανεβάσει με τρομερή εμπορική επιτυχία το θεατρικό «αμάρτησα για την καρέκλα» υποδυόμενος απλά τον εαυτό του.

Πραγματοποιηθήκανε οι υγειονομικές καλύψεις: