Manager

Manager

«Ο στόχος μας όταν βγάλαμε το ψήφισμα, δεν μπορεί να επιτευχθεί, διότι τρέχει η προκήρυξη προσλήψεων. Αυτό που μπορεί πιθανόν ο πρωθυπουργός να βοηθήσει είναι να δρομολογήσει κάποιες αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο για τον τρόπο υπολογισμού των αναγκαίων γιατρών στο νησί μας»

Πρωτογενής τομέας Κω

Τα «καυτά» θέματα που τέθηκαν στην Χ. Καλογήρου και στον Φ. Ζαννετίδη

Ιδιαιτέρως σοβαρά ζητήματα έθεσε ο Αγροτικός Σύλλογος Κω στη Γενική Γραμματέα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Χριστιάνα Καλογήρου και στον αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενή τομέα Φιλήμωνα Ζαννετίδη, στη συνάντηση η οποία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 24/3/2023 στο επαρχείο Κω.

«Ευρύτερα στερούμαστε στρατηγικής στο χώρο του τουρισμού και εκεί θα πρέπει τόσο γενικά όσο και ειδικά, ο κάθε τόπος να φροντίσει προκειμένου να προχωρήσει σε τέτοιες μελέτες που θα δώσουν και τη στόχευση»

«Υπάρχει έλλειψη σε εργαζόμενους και σε ποιοτικό επίπεδο, όχι μόνο σε ποσοτικό»

«Όσο περισσότερα κρεβάτια γίνονται στο νησί, τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η έλλειψη προσωπικού»

«Αυτή τη στιγμή, όποιος έχει ένα σπίτι δεν το ενοικιάζει με 300 – 350 ευρώ το μήνα. Προτιμάει να το επισκευάσει και να το δίνει 300 ευρώ τη βραδιά για 90 ημέρες»

«Δεν είμαστε έτοιμοι, όπως κάθε χρόνο. Δεκατρία χρόνια λέμε τα ίδια πράγματα»

Στην αύξηση των κλινών στο νησί, στη βραχυχρόνια μίσθωση και στο γεγονός ότι η Κως δεν έχει σχολή τουριστικών επαγγελμάτων, αποδίδει την έλλειψη προσωπικού στις τουριστικές επιχειρήσεις η πρόεδρος του Σωματείου Ενοικιαζομένων Δωματίων και Διαμερισμάτων Κω Ελένη Παπαδούλη. «Δεν υπάρχει λύση, το πρόβλημα θα αυξάνεται» δηλώνει χαρακτηριστικά. «Όσο αυξάνεται ο τουρισμός, όσο αυξάνονται τα κρεβάτια, θα υπάρχει έλλειψη προσωπικού. Είναι αδιανόητο ένας τουριστικός προορισμός όπως είναι η Κως, να μην έχει σχολή τουριστικών επαγγελμάτων. Δεν μπορεί η Κως, που είναι ο 4ος τουριστικός προορισμός, να μην έχει μια κρατική σχολή. Η Ρόδος έχει, η Κρήτη έχει, η Κέρκυρα έχει, μόνο η Κως δεν έχει. Δεν παράγουμε προσωπικό του κλάδου μας» δηλώνει.

Όσο για την τουριστική περίοδο, είναι συγκρατημένα αισιόδοξη, ενώ εκφράζει την απογοήτευσή της διότι και  φέτος, ο κλάδος της δεν βοηθήθηκε οικονομικά από κανένα σχετικό πρόγραμμα της κυβέρνησης, της περιφέρειας, της Ευρώπης.  

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Ερ: Κυρία Παπαδούλη, ας ξεκινήσουμε από ένα φλέγον θέμα, αυτό της έλλειψης προσωπικού στις τουριστικές επιχειρήσεις. Στον δικό σας κλάδο, σε πιο επίπεδο προσδιορίζεται αυτή η έλλειψη;

Ε.Π.: Έχουν και τα ενοικιαζόμενα έλλειψη προσωπικού. Για εμάς είναι πιο δύσκολο γιατί όπως ξέρετε, τα ξενοδοχεία παρέχουν και διαμονή. Ένας μικρός αυτοαπασχολούμενος δεν μπορεί να παράξει διαμονή στο προσωπικό του.

Ερ: Έχουμε μεγάλο πρόβλημα στο νησί μας;

Ε.Π.: Ναι, έχουμε. Και στην πόλη και στην Κέφαλο και στην Καρδάμαινα.

Ερ: Πώς θα λειτουργήσουν φέτος, γιατί είναι η τρίτη συνεχόμενη χρονιά…

Ε.Π: Δύσκολα και κάθε χρόνο θα γίνεται πιο δύσκολο.

Ερ: Πώς πιστεύετε πως θα επιλυθεί αυτό το πρόβλημα; Τι πρέπει να γίνει;

Ε.Π.: Αφού ο καθένας τα δωμάτιά του θέλει να τα ενοικιάζει στον τουρισμό, πώς θα βρεθεί λύση; Δεν υπάρχει λύση. Θα αυξάνεται το πρόβλημα.

Ερ: Δηλαδή, το πρόβλημα εσείς το εντοπίζεται στην αύξηση της προσφοράς; Στην αύξηση των κλινών;

Ε.Π.: Το πρόβλημα εντοπίζεται και στην αύξηση των κλινών. Ο τουρισμός θα αυξάνεται, η ζήτηση θα αυξάνεται και η έλλειψη θα μεγαλώνει.

Ερ: Παίζει ρόλο και ο μισθός των εργαζόμενων;

Ε.Π.: Δεν παίζει κανένα ρόλο ο μισθός. Ένας ξενοδόχος δίνει μισθό και διαμονή, ενώ στα ενοικιαζόμενα όσα και να δώσεις, αν πρέπει από αυτά να πληρώνει ενοίκιο, δεν του φτάνουν.

Ερ: Είναι μια σοβαρή άποψη, αλλά αυτή η έλλειψη δεν υπήρχε πριν από τρία χρόνια.

Ε.Π.: Δεν υπήρχε γιατί δεν υπήρχε το Airbnb, η βραχυχρόνια μίσθωση. Αυτή τη στιγμή, όποιος έχει ένα σπίτι δεν το ενοικιάζει με 300 – 350 ευρώ το μήνα. Προτιμάει να το επισκευάσει και να το δίνει 300 ευρώ τη βραδιά για 90 ημέρες. Αυτό είναι γεγονός.

Ερ: Άρα, το Airbnb έχει πάρει διαστάσεις και στην Κω;

Ε.Π.: Το φαινόμενο αυτό είναι πανελλαδικό και θα αυξάνεται έτσι κι αλλιώς. Δεν κατάλαβε καμία κυβέρνηση ότι αυτό θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με αλλαγή φορολογίας και αντιμετώπισης. Όταν λέμε ότι θέλουμε να φέρουμε περισσότερο τουρισμό, ένα μεγάλο μέρος της πίτας το παίρνουν οι βραχυχρόνιες μισθώσεις.

Τα ζητήματα είναι δύο. Το ένα είναι ότι, δεν υπάρχουν διαθέσιμα διαμερίσματα να δοθούν με το μήνα γιατί δίνονται με την ημέρα και το δεύτερο, όσο αυξάνεται ο τουρισμός, όσο αυξάνονται τα κρεβάτια, θα υπάρχει έλλειψη προσωπικού. Είναι αδιανόητο ένας τουριστικός προορισμός όπως είναι η Κως, να μην έχει σχολή τουριστικών επαγγελμάτων. Δεν μπορεί η Κως, που είναι ο 4ος τουριστικός προορισμός, να μην έχει μια κρατική σχολή. Η Ρόδος έχει, η Κρήτη έχει, η Κέρκυρα έχει, μόνο η Κως δεν έχει. Δεν παράγουμε προσωπικό του κλάδου μας. Εδώ, ευτυχώς, υπάρχει μια μικρή τουριστική σχολή, η ΑΝΚΩ, η οποία όμως δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του νησιού.

Ερ: Ας έρθουμε και στην κλασική πλέον ερώτηση. Είμαστε προετοιμασμένοι φέτος να υποδεχτούμε τους επισκέπτες μας;

Ε.Π.: Αστείο πράγμα. Έτσι απλά το λέω. Δεν είμαστε έτοιμοι, όπως κάθε χρόνο. Δεκατρία χρόνια λέμε τα ίδια πράγματα. Άλλες φορές ο καιρός δεν το επιτρέπει, άλλες φορές η Αρχαιολογία μας σταματάει και δεν ολοκληρώνεται η προετοιμασία του νησιού. Έχουμε δει κάποιες περιοχές της Κω που παλιά ήταν παρατημένες, να έχουν μια φροντίδα, αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί.

Ερ: Ποιες περιοχές εννοείτε;

Ε.Π.: Έχω παρατηρήσει ότι, καθαρίζουν τους δρόμους, καθαρίζουν τα χόρτα, κόβουν τα κλαδιά για να μπορέσουν τα πούλμαν να μεταφέρουν τους τουρίστες, αλλά τα έργα τα οποία γίνονται στο δρόμο και είναι πολύ βασικά, δεν έχουν ολοκληρωθεί, είναι όλα ανοιχτά. Θα μου πείτε, η Αρχαιολογία τους σταματάει, αλλά παρ’ όλα αυτά και το Τιγκάκι δεν είναι έτοιμο και η πόλη δεν είναι έτοιμη… Φώτα δεν είδαμε να μπαίνουν περισσότερα σε απομακρυσμένες περιοχές των χωριών, όπως έχουμε πει χιλιάδες φορές. Σκοτάδια μαύρα.

Ερ: Υπάρχει εκτίμηση για το πώς θα πάμε φέτος, γιατί ακούμε διάφορα.

Ε.Π.: Προς το παρόν έχουμε μια συγκρατημένη αισιοδοξία, όπως την έχουμε κάθε χρόνο, γιατί εξωτερικοί παράγοντες πάντα υπάρχουν και είναι διαφορετικοί. Όμως, τα μηνύματα που παίρνω από τα μέλη μας, είναι πολύ καλά σε κρατήσεις, περισσότερο από τους επαναλαμβανόμενους. Αυτό που φέτος έχει προκύψει είναι ότι τα εισιτήρια είναι ακριβότερα για τον προορισμό που λέγεται Κως. Θέλουν να έρθουν πελάτες μας για παράδειγμα από την Αγγλία ή την Ολλανδία και δεν βρίσκουν φτηνά εισιτήρια.

Ερ: Τα διαμερίσματα αντιμετωπίζουν άλλο πρόβλημα;

Ε.Π.: Και πάλι δεν βοηθήθηκαν οικονομικά με κανένα οικονομικό πρόγραμμα που βγάζει η κυβέρνηση, η περιφέρεια και η Ευρώπη. Απογοήτευση.

πηγη: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Στο ίδιο έργο θεατές...

Ξανά απλήρωτοι οι εργαζόμενοι της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου που απασχολούνται σε έργα στο νησί της Κω (Σφαγεία, οικισμών Αντιμάχειας και Κεφάλου, περιοχή – Μαυρικές-) από τον Δεκέμβρη και ενώ η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη.

Η  ταινία    ANTHROPAUSE   έχει πάρει τον τίτλο της από την ομώνυμη λέξη από εκείνες  που   κάθε   Δεκέμβριο  το λεξικό της Οξφόρδης  εισάγει  επισήμως  στο  Αγγλικό  λεξιλόγιο.   Οι  νέες  αυτές  λέξεις   προκύπτουν  από  τα  τεκταινόμενα  στον  πλανήτη  την  κάθε χρονιά.

Σε συνάντηση για τη νέα τουριστική περίοδο, καλεί ο Δήμαρχος Θεοδόσης Νικηταράς, εκπροσώπους επαγγελματικών φορέων και συναρμόδιων υπηρεσιών του νησιού μας, αύριο, Παρασκευή 31 Μαρτίου, στις 19.30, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Κω.

Την ενίσχυση του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας σε Κω, Κάλυμνο και Λέρο, ενόψει της έναρξης της τουριστικής περιόδου, ζητά με παρέμβασή του ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας.

 

Στο κενό, για μια φορά ακόμη, έπεσε η προσπάθεια του κ. Κυρίτση να υπονομεύσει την λειτουργία του Δήμου, προσπαθώντας να ακυρώσει αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.