Manager
ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΚΩ ΜΕΛΟΣ ΟΓΕ ΣΤΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ
ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΆΣΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΔΉΛΩΣΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ .
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ
Διανομή δεμάτων αγάπης σε ευάλωτες οικογένειες τις Άγιες Ημέρες του Πάσχα από το Περιφερειακό Τμήμα Ε.Ε.Σ. Κω
Ο ΚΑΤΑΣΤΡΕΠΤΙΚΟΣ ΣΕΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΑΝΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΩ
Στις 23 Απριλίου του 1933 ο τρομερός εγκέλαδος έπληξε ολοκληρωτικά την πόλη της Κω, όπου σκόρπισε το θάνατο και προξένησε ανυπολόγιστες καταστροφές. Ήταν ακριβώς, όπως εφέτος, Κυριακή του Αντίπασχα, του Θωμά και εορτή του Αγίου Γεωργίου, όταν ο σεισμός άρχισε στις 8 και 5΄ το πρωί της αποφράδας εκείνης μέρας. Ήταν τεκτονικός, μεγέθους 6,6 και έντασης I=IX της τροποποιημένης κλίμακας Mercalli και κράτησε 27 δευτερόλεπτα στη διάρκεια των οποίων κατέρρευσαν τα περισσότερα σπίτια της πόλης Κω. Οι σεισμικές δονήσεις διαδέχονταν η μια την άλλη, φαινόμενο που εξασθένισε μετά παρέλευση 2 ημερών, ενώ πυκνή ομίχλη και σύννεφο σκόνης επικάλυψε αμέσως την κατεστραμμένη πόλη. Θ’ ακολουθήσει ραγδαία βροχή, ενώ οι κάτοικοι αλλόφρονες θα τρέχουν εδώ κι εκεί, άλλοι για να σωθούν κι άλλοι σε αναζήτηση των συγγενών τους. Κάτω απ’ τα ερείπια των σπιτιών ακούγονταν οι επιθανάτιοι ρόγχοι και τα βογκητά εκείνων που είχαν καταπλακωθεί.
Πρώτο μέλημα της Ιταλικής Διοίκησης αμέσως μετά το σεισμό ήταν να ανασυρθούν με τη συνδρομή του ιταλικού στρατού οι νεκροί και οι τραυματίες απ’ τα ερείπια. Οι νεκροί υπολογίστηκαν σε 178 άτομα (124 Ορθόδοξοι χριστιανοί, 47 Μουσουλμάνοι και 7 Ιουδαίοι).Το 52% των θυμάτων της Ορθόδοξης Κοινότητας Κω ήταν νήπια, παιδιά και έφηβοι! Οι σοβαρά τραυματισθέντες ανήλθαν σε 80 τουλάχιστον άτομα. Οι μεν νεκροί μεταφέρθηκαν στην αυλή του Νοσοκομείου (επί της οδού Ιπποκράτους) και στην αίθουσα της σημερινής «Πνευματικής Εστίας», οι περισσότεροι δε από τους βαριά τραυματισμένους προωθήθηκαν στα Νοσοκομεία Ρόδου και Λέρου. Στους άστεγους σεισμοπαθείς που εγκαταστάθηκαν στο Στάδιο μοιράστηκαν αντίσκηνα και κουβέρτες, ενώ παράλληλα άρχισε η διανομή συσσιτίου. Λίγες μέρες αργότερα οι άστεγοι θα κατασκευάσουν ξύλινες παράγκες, που θα τοποθετηθούν σ’ όλη την έκταση της σημερινής οδού Βασιλέως Γεωργίου μέχρι την Πλατεία 7ης Μαρτίου.
Μόλις ακούστηκε η είδηση του φοβερού σεισμού κινήθηκαν πολλοί πατριώτες, καθώς και τα Δωδεκανησιακά Σωματεία της Ελλάδας και του εξωτερικού, για την παροχή βοήθειας στον πληγέντα πληθυσμό της Κω. Πρώτοι οι γείτονες Καλύμνιοι θα στείλουν τρόφιμα και κλινοσκεπάσματα, τα οποία όμως θα καταλήξουν σ’ ελάχιστους σεισμοπαθείς και μη, γιατί ο υπέρμετρος εγωισμός των Ιταλών δεν επέτρεψε το δίκαιο μοίρασμά τους.
Στο μεταξύ τα Γραφεία Τεχνικών και Υγιεινής θ’ αρχίσουν το έργο της καταγραφής των ζημιών. Όσα σπίτια έπαθαν βλάβες ακόμη και εκείνα που δεν έπεσαν, θα δοθεί εντολή να κατεδαφιστούν «για λόγους δημόσιας ωφέλειας» και θα απαγορευθεί η ανοικοδόμηση άλλων στη θέση τους. Θα ακολουθήσει το περίφημο Κυβερνητικό Διάταγμα 129 της 21-6-1933, που θα καθιερώσει την πρώτη δέσμη μέτρων Κυβερνητικής πρόνοιας για τους σεισμοπαθείς, ενώ παράλληλα θα διαγράψει και τις γενικές κατευθύνσεις ενός πολεοδομικού κανονισμού, που θ’ αναφέρεται στην ανοικοδόμηση της νέας πόλης Κω. Την ιδέα βέβαια για μια καινούργια πόλη είχαν συλλάβει οι Ιταλοί απ’ την τετραετία 1926-1930, γι’ αυτό και σχεδίασαν ρυμοτομικό με την επέκτασή της, βοηθούμενοι κι απ’ την καθιέρωση του γεωμετρικού τύπου Κτηματολογίου. Ο σεισμός επιτάχυνε την εφαρμογή αυτή του ρυμοτομικού τους σχεδίου.
Δεν ήταν τυχαίο επίσης που με το πιο πάνω Κυβερνητικό Διάταγμα οι Ιταλοί συγκροτούσαν «Επιτροπεία του σεισμού» (Commissariato pel terremoto) με έδρα την Κω, αναθέτοντας και τα καθήκοντα του Δημάρχου (Podesta) της πόλης στον Επίτροπο του σεισμού, τον Rivano Mela. Θ’ ακολουθήσει άλλη μια δέσμη μέτρων πρόνοιας για τους σεισμοπαθείς, που θα τους προσφέρει τη δυνατότητα της Κυβερνητικής αρωγής για την οικοδόμηση των σπιτιών τους σε απαλλοτριωθείσες ήδη εκτάσεις γης (κυρίως περιβόλια), με βάση το ρυθμιστικό σχέδιο της νέας πόλης. Αυτό που θα δώσει την ευκαιρία στους περίφημους Ιταλούς Αρχιτέκτονες και Μηχανικούς Florestano Di Fausto, Rodolfo Petracco, Mario Paolini, Carlo Buscaglione, Armando Bernabiti κ.α. ν’ αποδείξουν το δαιμόνιό τους σαν καλοί σχεδιαστές και οικοδόμοι όχι μόνο ιδιωτικών, αλλά και δημόσιων (κυβερνητικών) κτιρίων. Το άριστο για τα δεδομένα της εποχής ρυμοτομικό σχέδιο θα συμπληρωθεί με ασφαλτοστρώσεις οδών και πλατειών, με πλήρες δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης, με δενδροφυτεύσεις μεγάλης ποικιλίας δένδρων, ακόμη και αειθαλών, με πάρκα και πεζοδρόμια σ’ όλες ανεξαίρετα τις οδούς. Κι όλα αυτά μέσα σε μια τριετία σχεδόν απ’ την ημέρα του σεισμού. (Λεπτομέρειες για το σεισμό και την ανοικοδόμηση της νέας πόλης Κω βλέπε στο βιβλίο μου: «Ιστορία της Νήσου Κω. Αρχαία-Μεσαιωνική-Νεότερη», έκδοση Δήμου Κω 1990, σ.σ. 532-547 και αγγλική έκδοση 2015 του ιδίου βιβλίου, σ.σ. 515-537).
Η εικόνα όμως της παλιάς, της προσεισμικής μικρής, αλλά γραφικής και λουσμένης μέσα σε καταπράσινους κήπους κι εξοχικές επαύλεις, πόλης Κω, έμεινε ανεξίτηλη στη μνήμη των κατοίκων της, τον τρόπο ζωής των οποίων άλλαξε άρδην η φρικτή ανάμνηση του σεισμού και της οδυνηρής απώλειας τόσων ανθρώπινων ψυχών. Ο αείμνηστος Κώος λόγιος και συγγραφέας Μανόλης Κάσδαγλης, φεύγοντας τότε μικρός απ’ το νησί, θα γράψει αργότερα με πίκρα σ’ ένα μικρό βιβλίο του:
«Αλλά την Κω δεν την ξανάδα όπως την άφησα. Την κράτησα βαθειά μέσα μου, όπως την θυμόμουν και την αγάπησα – απείραχτη ή κατεστραμμένη: μήτρα ιερή, αξία της καρδιάς, μέτρο ζωής!...».
Δημιουργία του πρώτου Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό στο Νότιο Αιγαίο
Η Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό (γνωστή και ως Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού) είναι μια διεθνώς αναγνωρισμένη ημέρα που γιορτάζεται στις 2 Απριλίου κάθε έτους
Τέλος του 2023, αρχές του 2024 θα είναι έτοιμο το «Αζίλο»
Στα 950.000 ευρώ ο προϋπολογισμός του έργου
Επιτέλους, επιλέχθηκε ο εργολάβος για την απομάκρυνση του καρκινογόνου αμιάντου από το παλιό Οινοποιείο!!!
«Είναι κοινό μυστικό ότι δεν πάμε σωστά»
«Αυτό ακριβώς μας κάνει να ενεργοποιήσουμε όσο περισσότερες δυνάμεις του νησιού έτσι ώστε μέσα από αυτή την προσπάθεια να βγει κάτι σωστό για την συνέχεια
«Έχουν περάσει 20 χρόνια που έφυγα από τα κοινά του τόπου μου και θεωρώ ότι έπραξα το καθήκον μου στο ακέραιο, με δράσεις και αποφάσεις που ακόμα είναι ορατές και προσοδοφόρες. Το να φτάσουμε σήμερα να βάζω το πρόσωπό μου, την υστεροφημία μου στην κρίση του λαού μας κάτι με αναγκάζει να το κάνω»
«Σαν όμιλος δεν έχουμε αυτή την στιγμή κάτι να προτείνουμε για τα πρόσωπα και τις παρατάξεις, των επόμενων δημοτικών εκλογών. Θα θέλαμε όμως, κι αυτό είναι κέρδος για όλους, να προβληματίσουμε όλους που θα συμμετάσχουν για το ποιο θεσμό πάνε να υπηρετήσουν και ποιο τόπο, και τότε να είστε σίγουρη ότι κάτι πετύχαμε»
«Εμείς υπηρετήσαμε τον τόπο μας και τα αποτελέσματα των προσπαθειών μας καρπούται σήμερα η κοινωνία μας. Δεν είναι τυχαία η ανάπτυξη του νησιού μας, δεν έγιναν όλα αυτά μόνα τους, κάποιοι άνθρωποι πολέμησαν για να είναι σήμερα το νησί μας ένας ευρωπαϊκός τόπος»
«Σ’ αυτή τη φάση δεν προτείνουμε έργα κλπ. Θέλουμε να αναδείξουμε αυτοδιοικητικές παρεμβάσεις και δράσεις αναπτυξιακές, αλλά και της καθημερινότητας των πολιτών»
«Η συνταγή του «αντί» και του «εγώ» μόνο κακά φέρνει, γι’ αυτό καλό θα είναι να προσέξουν όλοι οι συμμετέχοντες τις κινήσεις τους και τις εξαγγελίες τους. Εκ πείρας να σας πω ότι εγώ προσωπικά ποτέ δεν ήμουνα της λογικής αυτής γι’ αυτό και η κοινωνία μας συμμετείχε και μεγαλούργησε»
«Θέτω για πρώτη φορά τον εαυτό μου στην κρίση των συμπολιτών μου»
«Είμαι παιδί της δουλειάς, είμαι άνθρωπος των πράξεων και όχι της θεωρίας. Δεν υπόσχομαι θαύματα, δεσμεύομαι όμως να καταβάλλω το μέγιστο των δυνατοτήτων μου»
«Επέλεξα την Περιφέρεια καθώς πιστεύω ότι σε αυτό το επίπεδο υπάρχει ο χώρος και ο τρόπος προκειμένου να προχωρήσουμε σε σχεδιασμό σημαντικών έργων που αφορούν στις υποδομές του νησιού. Απαραίτητη προϋπόθεση η συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση Α βαθμού, οι κοινοί στόχοι αλλά και η ενεργοποίηση των τοπικών υπηρεσιών» δηλώνει σε συνέντευξή της στον «Σ» η Κωνσταντίνα Σβύνου πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κω και υποψήφια πλέον περιφερειακή σύμβουλος με την παράταξη του Γιώργου Χατζημάρκου.
«Είμαι εδώ για να προσφέρω στον τόπο μας από όποια αρμοδιότητα και αν μου δοθεί» σημειώνει, ενώ απαντώντας στο ερώτημα, εάν την ενδιαφέρει η θέση επάρχου, απαντά: «Το ψηφοδέλτιο του Γιώργου Χατζημάρκου αποτελείται από ικανότατα στελέχη και θα είμαι δίπλα σε όποιον εκλεγεί. Και αν είμαι εγώ η «εκλεχτή» τότε σίγουρα θα επιδιώξω να είναι όλοι δίπλα μου…».
«Συνεχίζουμε τον αγώνα» Την 31η Μαΐου η συζήτηση των ασφαλιστικών μέτρων
«Δεν μπορέσαμε να πείσουμε το δικαστήριο. Ελπίζουμε ότι θα το καταφέρουμε τη δεύτερη φορά και το αίτημά μας θα γίνει αποδεκτό» δήλωσε στον «Σ» ο πρόεδρος του Σωματείου Οδηγών Τουριστικών Λεωφορείων Αντώνης Γκιντιζές. «Έχουμε εμπιστοσύνη στην ελληνική δικαιοσύνη και πιστεύουμε ότι θα δικαιωθούμε για να προστατευθούν και οι εργαζόμενοι και οι επισκέπτες της περιοχής. Συνεχίζουμε τον αγώνα» σημείωσε.
Τρίτη 25 Απρίλη συναυλία διαμαρτυρίας στην πλ. Ανταγόρα στις 19:00 για την υγεία
ΟΙ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΣΤΟΣ - ΟΙ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΑΞΙΑ
Τρίτη 25 Απρίλη συναυλία διαμαρτυρίας στην πλ. Ανταγόρα στις 19:00 για την υγεία
Δευτέρα 1η Μάη απεργιακή συγκέντρωση στις 11:00 στην πλ. Ελευθερίας
Με αφορμή τις συναντήσεις της με τους Δημάρχους Σύμης, Πάτμου και Καλύμνου η υποψήφια Βουλευτής ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Δωδεκανήσου Κατερίνα Γαβαλά δήλωσε τα εξής:
Στην περιοδεία των τελευταίων ημερών στα νησιά μας είχα τη χαρά να πραγματοποιήσω συναντήσεις με τους Δημάρχους της Καλύμνου, της Σύμης και της Πάτμου συζητώντας μαζί τους τα σημαντικά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι τοπικές μας κοινωνίες.
Λογοθεραπευτική παρέμβαση σε βρέφη: Η σημασία της πρώιμης υποστήριξης
Η λογοθεραπευτική παρέμβαση στα βρέφη αποτελεί ένα ση.."Πω πω τι έχουμε να ακούσουμε μέχρι τις εκλογές...” (Νέο νοσοκομείο: Τα πρώτα 60 χρόνια είναι δύσκολα, μετά μπορείς να περιμένεις άλλα 40...)
"Όποιος σας υπόσχεται τζάμπα παροχές, να ξέρετε ότι θα σας…..Φτιάχνοντας τον ΟΠΕΚΕΠΕ της δόμησης
Αγαπημένε μου, διάβασα την άποψη του δημοσιογράφου και πολιτικού σχολιαστή…..Η αβάσταχτη αλαζονεία της εξουσίας
Διαβάζουμε: «Είναι ωμή, κυνική, διαχρονική, αφορά όλων των λογιών τις…..Τροφική Επιλεκτικότητα και ο ρόλος του λογοθεραπευτή στην αντιμετώπισή της.
Η διατροφική επιλεκτικότητα, γνωστή και ως επιλεκτική κατανάλωση τροφών, αποτελεί…..
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
LIFESTYLE
- Πώς ο Bad Bunny έγινε ο μεγαλύτερος ποπ σταρ του κόσμου; Lifestyle
- Xριστίνα Μαραγκόζη: Το συγκινητικό μήνυμα, με αφορμή τα 11 χρόνια από τον θάνατο του Αντώνη Βαρδή Lifestyle
- Πότε επιστρέφουν οι αγαπημένες σειρές με νέα επεισόδια Lifestyle
- Η Τζένιφερ Άνιστον αποκαλύπτει τις επεμβάσεις που έχει κάνει στο πρόσωπό της Lifestyle
- Demi Moore: Ανακηρύχθηκε το πιο όμορφο πρόσωπο από το περιοδικό «People» Lifestyle
ΑΘΛΗΤΙΚΑ
- Αήττητος πρωταθλητής Δωδεκανήσου 2026 αναδείχθηκε ο Έσπερος Κω, κατακτώντας τον πρώτο τίτλο της ιστορίας του Αθλητικά
- XTERRA TRIATHLON WORLD CHAMPIONSHIP ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΛΛΕΡΕΣ Αθλητικά
- Κ. Χατζηεμμανουήλ: Ρεκόρντμαν ετών 96! - "Προπονούμαι μέρα παρά μέρα,πάω στους γιατρούς και με διώχνουν" Αθλητικά
- ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΑΟΚ ΚΩ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΤΙΣ 10:00 πμ Αθλητικά
- Ο αθλητισμός είναι ο καλύτερος αμυντικός μηχανισμός στα όποια προβλήματα του ανθρώπου και τα αδιέξοδα της νεολαίας μας Αθλητικά
ΥΓΕΙΑ
- Μόνιμο κίνδυνο για την καρδιά αποτελούν τα υψηλά επίπεδα λιποπρωτεΐνης (α), σύμφωνα με νέα μελέτη Υγεία
- Όζοι θυρεοειδούς: Τι συμπτώματα θα δείτε – Πότε είναι “καμπανάκι” καρκίνου Υγεία
- Πώς να βάψεις τα πασχαλινά αυγά με 2 φυσικά υλικά - Χωρίς χρώμα και χημικά Υγεία
- Νηστεία: Tips υγείας για να μην πάρετε κιλά Υγεία
- Γεωργιάδης: Μέσα στο 2026 θα παραδώσουμε το καλύτερο ΕΣΥ όλων των εποχών Υγεία
ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ
- ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ Μικρές Αγγελίες
- Το ξενοδοχείο Astir Odysseus Kos Resort & Spa επιθυμεί να προσλάβει προσωπικό για τη σεζόν 2026 Μικρές Αγγελίες
- Ο ΟΜΙΛΟΣ HOTELBRAIN ΖΗΤΑ RESERVATIONS AGENT Μικρές Αγγελίες
- Ο ΟΜΙΛΟΣ HOTELBRAIN ΖΗΤΑ ΒΟΗΘΟ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ (PAYROLL ASSISTANT) Μικρές Αγγελίες
- Ο ΟΜΙΛΟΣ HOTELBRAIN ΖΗΤΑ EXECUTIVE CHEF Μικρές Αγγελίες




