Manager

Manager

Ο Δήμος Κω, ως Επικεφαλής Εταίρος της 55ΠΕ ΚΩ, διοργανώνει «Εργαστήριο Ρομποτικής και Τεχνολογίας παιδιών και εφήβων» στο πλαίσιο υλοποίησης των Συνοδευτικών Μέτρων«Υπηρεσίες κοινωνικοποίησης παιδιών»

Τρίτη, 09 Μάιος 2023 10:47

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ

Επιμορφωτική ημερίδα διοργανώνει το κέντρο εξειδικευμένης μαθησιακής υποστήριξης, συμβουλευτικής, επαγγελματικού προσανατολισμού "αρωγή" σε συνεργασία με τον πολιτιστικό σύλλογο "Θεόκριτος" , το Σάββατο 13 Μαίου και ώρα 18:00 μμ στην αίθουσα του πολιτιστικού συλλόγου στο Ζηπάρι.

Με την έκδοση του βιβλίου ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΘΕΟΛΟΦΙΑ & ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΑ  - Ιστορία και το μυστήριο των Εσχάτων, ολοκληρώθηκε η σχετική τριλογία (πρώτος τόμος ΠΡΟΣΩΠΟ προς ΠΡΟΣΩΠΟ, εκδόσεις ΑΡΜΟΣ, Αθήναι, 2013, δεύτερος τόμος ΜΕΤΑΝΘΡΩΠΟΣ, εκδόσεις ΑΡΜΟΣ, Αθήναι, 2018).

Σας ενημερώνουμε ότι το Εκλογικό Κέντρο της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ που βρίσκεται στην οδό Παναγή Τσαλδάρη 3, θα είναι ανοιχτό καθημερινά στις παρακάτω ώρες:

10:00πμ.  – 13:00μμ

18:00μμ.  – 21:00μμ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ  

Μαρία Ψύρη                                       

Μήνυμα ότι το ΠΑΣΟΚ θα λάβει ισχυρή εντολή την Κυριακή 21 Μαΐου και τα Δωδεκάνησα θα έχουν ξανά φωνή στη Βουλή, έστειλαν οι κάτοικοι και της Λέρου, με τη δυναμική παρουσία τους, στην πολιτική εκδήλωση του τ. Υφυπουργού Τουρισμού Πολιτισμού και υποψήφιου βουλευτή  Γιώργου Νικητιάδη. 

Στο πλαίσιο εκτέλεσης του έργου «ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΝΗΣΟΥ ΚΩ» θα υπάρξουν επεμβάσεις επί της Επαρχιακής οδού Κω-Χωρίων στην περιοχή «Πελαργός», από Τρίτη 09/05/2023 έως και Παρασκευή 12/05/2023.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.2193/1994 (Φ.Ε.Κ.32/Α/1994) με τις οποίες καθιερώθηκε η 19 η Μαΐου, ως ημέρα μνήμης της γενοκτονίας του Ελληνισμού του
Πόντου και την απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών , ορίστηκε ο φετινός εορτασμός να πραγματοποιηθεί την Κυριακή 14 Μαΐου 2023. Ο εορτασμός έχει σκοπό να τονίσει ιδιαίτερα και να υπενθυμίσει τα γεγονότα της δραματικής περιόδου των διωγμών, της γενοκτονίας και του ξεριζωμού των Ελλήνων του Πόντου από την Οθωμανική κατοχή που διήρκεσαν από το 1916 έως και το 1923, με αποτέλεσμα να μετατρέψουν το λαό των Ποντίων σε λαό προσφύγων και διασποράς. Με το ΠΔ 99/1994 (ΦΕΚ 78/Α/1994) έχει καθοριστεί με λεπτομέρεια το περιεχόμενο των εκδηλώσεων για την ημέρα αυτή , που περιλαμβάνουν :
 
ΣΗΜΑΙΟΣΤΟΛΙΣΜΟΣ-ΦΩΤΑΓΩΓΗΣΗ
 
 Γενικός σημαιοστολισμό από την όγδοη πρωινή ώρα μέχρι τη δύση του ηλίου, της 14 ης Μαΐου.
 Φωταγώγηση Δημοσίων , Δημοτικών και Κοινοτικών καταστημάτων, καθώς και των καταστημάτων των Ν.Π.Δ.Δ. και των Τραπεζών ,από την δύση του ηλίου της 14 ης Μαΐου μέχρι τις πρωινές ώρες της επομένης.
 
ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΜΑΪΟΥ 2023
 
Ώρα 12.00: Δοξολογία στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Νικολάου Κω. Θα χοροστατήσει ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Κώου και Νισύρου κ.κ. Ναθαναήλ, συμπαραστατούμενου από τον Ιερό Κλήρο της πόλης. Τον πανηγυρικό θα εκφωνήσει ο πρόεδρος του Συλλόγου Ποντίων Κω «Ο ΞΕΝΙΤΕΑΣ» κος Ναβροζίδης Χαράλαμπος. 
Ωρα 12:45 Επιμνημόσυνη δέηση από το Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Κώου και Νισύρου κ.κ Ναθαναήλ, με τον ιερό κλήρο της πόλης και κατάθεση στεφάνων στο Μνημείο Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, στο Πάρκο Ποντιακού Ελληνισμού, με την παρουσία των Αρχών και του Λαού.
*Η 80 ΑΔΤΕ προς την οποία κοινοποιείται το παρόν παρακαλείται για τη διάθεση Αγήματος και συνοδεία στρατιωτικής μπάντας.
-Τελετάρχης ορίζεται η κα Γιάχου Δήμητρα, υπάλληλος της Περιφερειακής Ενότητας Κω.
Σημείωση: Προσέλευση των επισήμων στον Ιερό Ναό :11.45 στο Μνημείο 12.30
Αποδέκτες για κοινοποίηση ο Δήμος Κω και Nισύρου για τις δικές τους ενέργειες.
 
Ο ΕΠΑΡΧΟΣ ΚΩ-ΝΙΣΥΡΟΥ
 
ΚΑΜΠΑΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Η προστασία της πολιτιστικής και αρχιτεκτονικής μας κληρονομιάς δεν υπήρξε ανέκαθεν αυτονόητη. Σήμερα, η δημοτική αρχή του Δήμου Νισύρου έχει ως αρχή της την διατήρηση και προστασία του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος του νησιού μας.

Ο οικισμός των Νικειών, όπως και οι υπόλοιποι οικισμοί της Νισύρου, έχουν χαρακτηριστεί παραδοσιακοί οικισμοί. Οι δεκαετίες ’50, ’60 και ’70 μαρτυρούν μια πραγματικά ζοφερή πραγματικότητα για τους οικισμούς της Νισύρου με την μετανάστευση της μεγάλης πλειοψηφίας των κατοίκων τους. Η ίδια περίοδος μαρτυρεί μια ζοφερή πραγματικότητα με τις παρεμβάσεις στο δομημένο περιβάλλον και τις βάναυσες αλλαγές που επήλθαν. Ένα απλό παράδειγμα αποτελεί η πανέμορφη πλατεία των Νικειών, και συγκεκριμένα τα κολωνάκια που κοσμούσαν τα σκαλιά που οδηγούν στην εκκλησία των Εισοδίων της Θεοτόκου. Εκεί έγινε μια παρέμβαση αφαιρώντας τα πέτρινα κολωνάκια τα οποία  αντικαταστάθηκαν με σιδερένιο κιγκλίδωμα. Η ιδέα της επαναφοράς των σκαλιών πρόσβασης στην εκκλησία στην παραδοσιακή της μορφή, προήλθε από μια συνάντηση στην πλατεία των Νικειών μεταξύ του Δημάρχου και των κυρίων Γιώργου Ανδριώτη, Γιώργου Μαρίνου, Δημήτρη Καράγιωργη, και Ηλία Κόκκινου. Με βάση μια παλιά φωτογραφία από την πλατεία και μετά από ενέργειες του Δημάρχου εγκρίθηκε από την Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων Δωδεκανήσου το σχέδιο αντικατάστασης του υφιστάμενου σιδερένιου κιγκλιδώματος με πέτρινα κολωνάκια όπως ήταν η παραδοσιακή του μορφή.

Πριν λίγες μέρες ολοκληρώθηκε το έργο. Σήμερα η πλατεία των Νικειών επανήλθε στην πρότερη της μορφή. Αξίζουν συγχαρητήρια στους ένθερμους πατριώτες που αν και μακριά το μυαλό τους βρίσκεται στη Νίσυρο και αγωνίζονται καθημερινά για το καλό του χωριού τους.  Θα αποτελούσε παράλειψη να μην ευχαριστήσουμε τους σπουδαίους τεχνίτες Παντελή Καραγιάννη και Γιάννη Δημητριάδη για την τόσο προσεγμένη εργασία τους.

Αυτό που απομένει είναι η απελευθέρωση τμήματος της πλατείας το οποίο διεκδικεί ιδιώτης μετά την βεβαίωση του δημάρχου το 2013 που αποποιείται του δημόσιου χαρακτήρα αυτού του μέρους της πλατείας. Η νέα δημοτική αρχή μετά το 2014 κατέφυγε στα δικαστήρια και μετά από πολλαπλές διαδικασίες δυστυχώς είμαστε ακόμη σε αναμονή της απόφασης των δικαστηρίων. Για αυτό το θέμα θα υπάρξει εκτενής αναφορά στο εγγύς μέλλον.

Πέρασαν τρία χρόνια από την ημέρα που ο Δημήτρης Κρεμαστινός δεν είναι πια κοντά μας. Η μνήμη του όμως παραμένει ακόμα ζωντανή ανάμεσά μας μέσα από το έργο του για τα νησιά μας, την προσωπικότητά του, το μεγαλείο της επιστημοσύνης αλλά και της ανθρωπιάς του που τον έκαναν ξεχωριστό για όλους μας.

Μια ιδιαίτερα τιμητική εκδήλωση πραγματοποίησε η Ενωση Γυναικών Ελλάδας Παράρτημα Κω,  την Κυριακή 7/5  ατον Ορφέα .