Manager

Manager

Έναν ακόμη νέο συμπολίτη μας, διευθυντικό στέλεχος σε μεγάλα ξενοδοχεία, τον Νικήτα Νικηταρά, υποδέχτηκε ο Δήμαρχος Θεοδόσης Νικηταράς, στην παράταξη της «Ισχυρή Κως».

Παρασκευή, 21 Ιούλιος 2023 10:55

ΔΙΑΚΟΠΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ

Ο ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε./Περιοχή Κω ανακοινώνει ότι λόγω απαραίτητων τεχνικών εργασιών, θα πραγματοποιηθεί διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος την 23.07.2023 Κυριακή από 06:00 έως 08:00 στις περιοχές Σταυρού Πέραμα και Μαρμάρι , στο νησί της Κω. 

Εργαζόμενη στον ιδιωτικό τομέα, με πάθος για την παράδοση και τον τόπο μας, αποφασισμένη να δώσει τις δυνάμεις της στην μεγάλη προσπάθεια να ξαναπάει η Κως μπροστά ξεπερνώντας την αδράνεια και τη στασιμότητα των τεσσάρων τελευταίων χρόνων:

Με μεγάλη θλίψη πληροφορηθήκαμε σήμερα τον θάνατο του συναδέλφου μας, Διακαντώνη Αναστάσιου του Ηλία, κλάδου ΥΕ Προσωπικού Καθαριότητας Εξωτερικών Χώρων, σε ηλικία μόλις 60 ετών. 

Η μεγάλη οικογένεια του Δήμου μας θρηνεί ένα ακόμη μέλος της, τον Τάσο Διακαντώνη. 

Διαμαρτυρία κατοίκων και επαγγελματιών

Υποβάθμιση Πλ. Κονίτσης και Εμπορικού Κέντρου

«Η δραστηριότητα δυστυχώς στο εμπορικό κέντρο της πόλης μας συνεχώς βαίνει μειούμενη, προκαλώντας μεγάλη ανησυχία στους επαγγελματίες - Δηλώνουμε προς όλους ότι ο αγώνας που ξεκινάμε δεν θα έχει ημερομηνία  λήξης, παρά μόνο όταν αναβαθμιστεί το εμπορικό κέντρο της Κω»

Συγκεντρωθήκαμε σήμερα Τετάρτη 19 Ιουλίου του 2023 κάτοικοι και επαγγελματίες της Πλ. Κονίτσης και του Εμπορικού Κέντρου της Κω για να συζητήσουμε

1. Για την απομάκρυνση των κάδων απορριμμάτων από την οδό Ιπποκράτους, απέναντι από την Πλ. Κονίτσης, και τη μεταφορά τους κοντά στη Vodafon και απέναντι από το 7ο Δημοτικό Σχολείο και

2. την υποβάθμιση της Πλ. Κονίτσης και γενικότερα του εμπορικού κέντρου.

Α. Ο Δήμος Κω δια υπαλλήλου της Δημοτικής Αστυνομίας ενημέρωσε ΜΟΝΟ κάποιους ιδιοκτήτες καταστημάτων για τη μεταφορά των κάδων που βρίσκονται στις οδούς Ιπποκράτους και Ελ Βενιζέλου στο ύψος της Πλ. Κονίτσης. Οι νέες θέσεις που πρότεινε η Δημοτική αρχή ήταν:

- Στην οδό Ιπποκράτους   απέναντι από το 7ο Δημοτικό σχολείο

- Και στην οδό Ελ. Βενιζέλου στο ύψος της Αγ. Παρασκευής.

Με δεδομένο ότι η παραπάνω μεταφορά δεν εξυπηρετεί καθόλου τους μόνιμους κατοίκους,  με ανθρώπους υπερήλικες και ευπαθείς ομάδες,  ούτε τους καταστηματάρχες   του εμπορικού κέντρου αλλά και της ευρύτερης περιοχής καταστημάτων εστίασης πέριξ του Μουσείου, αποφασίσαμε να προτείνουμε στο Δήμο την επανεξέταση του θέματος και την διατήρηση των παλαιών θέσεων των κάδων ή τουλάχιστον τη διατήρηση μιας εκ των δύο με καθημερινό άδειασμα των κάδων δύο φορές την ημέρα λόγω του μεγάλου όγκου απορριμμάτων.

Β. Σχετικά με την υποβάθμιση της Πλ. Κονίτσης και γενικότερα του εμπορικού κέντρου.

Είναι γεγονός ότι η πλειονότητα των εμπορικών καταστημάτων σε ποσοστό πάνω από 80% βρίσκεται επί των οδών Ιπποκράτους, Πλ. Κονίτσης, Ελ. Βενιζέλου, Βύρωνος και Αγ. Νικολάου. Η περιοχή αυτή με εμπορική δραστηριότητα 365 ημέρες τον χρόνο ΔΥΣΤΥΧΩΣ απευθύνεται μόνο στους  ντόπιους, γιατί:

Η Πλ. Κονίτσης δεν αναγράφεται ΚΑΝ ως πλατεία στο Googlemap και στους τουριστικούς οδηγούς που κυκλοφορούν στο νησί και ενημερώνουν τους τουρίστες.

Η πλατεία Κονίτσης, η πρώτη πλατεία που μελετήθηκε από το Ε.Μ. Πολυτεχνείο και κατασκευάστηκε πριν 30 και πλέον χρόνια, δεν αναπλάστηκε ποτέ.

Το σιντριβάνι στην Πλ. Κονίτσης, αφιερωμένο στους δωρητές οργάνων και που κοσμούνταν με γλυπτό του αρχιτέκτονα και γλύπτη Αλέξανδρου Πατσούρη, κατεδαφίστηκε από τη δημοτική αρχή πριν 12 περίπου χρόνια, με σκοπό να κατασκευαστεί στη θέση του άλλο σιντριβάνι, το οποίο ΠΟΤΕ δεν κατασκευάστηκε.

Οι πλάκες της πλατείας έσπασαν και κροταλίζουν.

Οι είσοδοι της πλατείας δεν δείχνουν ότι οδηγούν σε πλατεία, αφού έχουν μετατραπεί σε parkingμηχανών και μοτοποδηλάτων.

Καμία δραστηριότητα δεν έχει προγραμματιστεί για φέτος στην πλατεία στα πλαίσια των Ιπποκρατείων.

Η ανάπλαση του ιστορικού κέντρου και η ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, αφού η γέφυρα πάνω από τον αρχαιολογικό χώρο στη οδό Μεροπίδος δεν κατασκευάστηκε. Αποτέλεσμα, η οδός Μεροπίδος να γίνει έκτοτε αδιέξοδος δρόμος.

Σε κανένα σημείο του ιστορικού κέντρου δεν φαίνεται η ύπαρξη του εμπορικού κέντρου της Κω. Έτσι αν κάποιος επισκέπτης Έλληνας ή αλλοδαπός κάνει το λάθος και ξεφύγει από την πολυσύχναστη διαδρομή που ξεκινά από την Κάζα Ρομάνα, την οδό Β. Παύλου, την πλατεία Ελευθερίας, την οδό που βρίσκονται τα σουβλάκια και τέλος το λιμάνι, τότε και μόνον τότε θα μπει στο εμπορικό κέντρο και θα εκπλαγεί. Δυτικά της οδού Β. Παύλου είναι η κατεξοχήν τουριστική Κως με δραστηριότητα εποχική. Ανατολικά αυτής βρίσκεται το εμπορικό κέντρο με δραστηριότητα όλο τον χρόνο.

Η δραστηριότητα δυστυχώς στο εμπορικό κέντρο της πόλης μας συνεχώς βαίνει μειούμενη, προκαλώντας μεγάλη ανησυχία στους επαγγελματίες.

Με δεδομένη την υποβάθμιση του εμπορικού κέντρου προτείνουμε:

Την όσο το δυνατό συντομότερα ανάπλαση της Πλ. Κονίτσης με:

  • Με την αλλαγή των πλακών.
  • Την τοποθέτηση δύο φωτιστικών στο κέντρο της πλατείας τα οποία να ταιριάζουν με την αρχιτεκτονική των κτηρίων.
  • Την κατασκευή του σιντριβανιού.
  • Την τοποθέτηση παγκακιών.
  • Την ελευθέρωση από τραπεζοκαθίσματα του τσιμεντένιου παγκακιού γύρω από το δέντρο, τα οποία τοποθετήθηκαν στα πλαίσια των μέτρων λόγω covid.
  • Την δήλωση της πλατείας ως Πλ. Κονίτσης στο Googlemap και στους τουριστικούς χάρτες και τουριστικούς οδηγούς.
  • Την τοποθέτηση στις εισόδους της πλατείας πινακίδων με την ένδειξη Προς εμπορικό κέντρο.
  • Την τοποθέτηση στις εισόδους πολύχρωμων ομπρελών  όπως γίνεται σε πολλές Ευρωπαϊκές πόλεις.
  • Οργάνωση δράσεων και πολιτιστικών εκδηλώσεων στα πλαίσια των Ιπποκρατείων.
  • Τοποθέτηση leizer το οποίο θα δείχνει από παντού την Πλ. Κονίτσης και το εμπορικό κέντρο

Με δεδομένο ότι βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο, ζητάμε από την νυν Δημοτική αρχή, αλλά και όλες τις υποψήφιες δημοτικές παρατάξεις των επερχόμενων εκλογών, να συζητήσουμε, σε ημερομηνία που θα μας καθορίσουν, στην πλ. Κονίτσης τα παραπάνω θέματα και να δεσμευτούν ότι θα τα υποστηρίξουν από οποιαδήποτε θέση βρεθούν στο Δημοτικό Συμβούλιο μετά τις εκλογές.

Δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι οι κινήσεις μας δεν έχουν σχέση με πολιτικά παιχνίδια και άλλες βλέψεις, παρά μόνο έχουν γνώμονα την βελτίωση της ποιότητας ζωής μας με την αναβάθμιση της περιοχής μας.

Δηλώνουμε προς όλους ότι ο αγώνας που ξεκινάμε δεν θα έχει ημερομηνία  λήξης, παρά μόνο όταν αναβαθμιστεί το εμπορικό κέντρο της Κω.

Οι κάτοικοι και επαγγελματίες του εμπορικού κέντρου.

Ονοματεπώνυμο  υπογραφή                      

Ακολουθούν υπογραφές

Πέμπτη, 20 Ιούλιος 2023 11:05

"ΝΤΕΡΜΠΙ " ΓΙΑ ΔΥΟ ;;;

Φορτσάρουν Θ. Νικηταράς και Γ. Κυρίτσης

Στενεύουν τα περιθώρια για τον τρίτο «πόλο»

Άνευρη και κουραστική η μέχρι στιγμής προεκλογική περίοδος. Μια προεκλογική περίοδος όπου ένα από τα «όπλα» που χρησιμοποιεί η παράταξη της δημοτικής αρχής είναι το «θυμάσαι;». Ήτοι, δημοσιοποιεί τα έργα και τις ημέρες του επικεφαλής της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας προ 8ετίας!!! Αποτέλεσμα; Να απαντά η μείζονα μειοψηφία με τα έργα και τις ημέρες της 4ετίας (ΚΩΑΝ και δεν συμμαζεύεται…) και στο καπάκι η πλειοψηφία να ανταπαντά με άλλο «περιστατικό».

(Τον τίτλο τον «δανειστήκαμε» από τη στήλη του συνεργάτη και αρθρογράφου της εφημερίδας μας Ντίνου Γιαννάκου)

Υψηλοί οι τόνοι και έντονο προεκλογικό «άρωμα» στο δημοτικό συμβούλιο της 17ης Ιουλίου 2023. Πολλά τα θέματα (34!!!), τα περισσότερα των οποίων χρήζουν ιδιαίτερης ανάλυσης. Θα μείνουμε μόνο σε ένα, αυτό που αφορά στη  «λήψη απόφασης επί του αιτήματος των 434 κατοίκων της Δημοτικής Ενότητας Δικαίου για απομάκρυνση κεραιών κινητής τηλεφωνίας στο Ζηπάρι» με εισηγητή τον δήμαρχο Θεοδόση Νικηταρά.

Παρόντες στη συνεδρίαση ήταν οι εκπρόσωποι των κατοίκων κ.κ. Γιώργος Πασσανικολάκης ο οποίος διάβασε το υπόμνημα που κατατέθηκε στο Σώμα και Μανώλης Μπαλάσας, ο οποίος διάβασε μια ιδιαίτερα σημαντική «δήλωση».

(φιλοξενούνται στις σελίδες 6 και 7).

Στην εισήγησή του ο δήμαρχος, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι, «η λειτουργία κεραιών εντός αστικού ιστού, ακόμα κι αν διαθέτει τις προβλεπόμενες άδειες, προκαλεί αμφιβολίες για τους όρους αδειοδότησής, την τήρηση των όρων λειτουργίας» θέτοντας ζήτημα και για τη δημόσια υγεία. Χαρακτήρισε «εύλογη» την αγωνία και τις αντιδράσεις των κατοίκων, ενώ σημείωσε πως είναι βάσιμες οι αμφιβολίες για τις πιθανές συνέπειες μιας τέτοιας κεραίας.

Πρόσθεσε δε πως «η συνεχής έκθεση σε ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία και οι επιπτώσεις της στον άνθρωπο, παραμένει ένα ζήτημα υπό αμφισβήτηση σύμφωνα με τη διεθνή και ελληνική βιβλιογραφία».

Στη συνέχεια και αφού σημείωσε πως «οι επίμαχες κεραίες στο Ζηπάρι, των οποίων ζητούμε την απομάκρυνση, αν και έχουν τοποθετηθεί μέσα σε αστικό ιστό, έχουν λάβει τις προβλεπόμενες από το νόμο εγκρίσεις» τόνισε πως «αυτές οι κεραίες τοποθετήθηκαν χωρίς να υπάρχει προηγουμένως καμία ενημέρωση των κατοίκων και φυσικά του δήμου».

Σημείωσε επίσης πως, «ανεξάρτητα από την τυπική νομιμότητα των κεραιών, είναι ηθική υποχρέωση όλων μας να στηρίξουμε την κίνηση των συμπατριωτών μας, καθώς πρόκειται για συλλογική προσπάθεια».

Τέλος, πρότεινε στο Σώμα τις εξής ενέργειες:

  1.  Έλεγχο της νομιμότητας της αδειοδότησης και λειτουργίας των κεραιών από τον Συνήγορο του Πολίτη.
  2. Έλεγχο της τήρησης των ορίων ασφαλούς έκθεσης του κοινού σε ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία από κάθε κεραία από την αρμόδια ελληνική επιτροπή ατομικής ενέργειας.
  3. Αλλαγή της σχετικής νομοθεσίας με μείωση των τιμών ασφαλούς έκθεσης του κοινού σε ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία από κάθε κεραία.
  4. Νομοθετική ρύθμιση για αδειοδότηση κεραίας μόνο κατόπιν σύμφωνης γνώμης του δημοτικού συμβουλίου.
  5. Κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων εκ μέρους των κατοίκων με την υποστήριξη και την αρωγή της νομικής υπηρεσίας του δήμου.

Να σημειώσουμε πως ήδη η επιτροπή έχει καταθέσει τα σχετικά έγγραφα στον Συνήγορο του Πολίτη. 

Οι απόψεις των παρατάξεως της μειοψηφίας

Από την πλευρά του ο Γ. Κυρίτσης, έθεσε μια άλλη διάσταση του ζητήματος, αυτή του ελέγχου της εκπομπής ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας από μακριά. Με λίγα λόγια, σε μια ενδεχόμενη προσπάθεια μέτρησης, ειδοποιείται η εταιρεία και την μειώνει… «Οφείλουν οι εταιρείες να είναι συνεπείς, όμως δεν το κάνουν γιατί τα υπερκέρδη τους πρέπει να μεγαλώνουν».

Πρότασή του, με δεδομένο, όπως είπε, ότι υπάρχει δεδικασμένο ανάκλησης άδειας κεραίας κινητής τηλεφωνίας και η δημοτική αρχή άργησε να ενεργοποιηθεί, όχι λόγω υστεροβουλίας αλλά αδυναμίας της να αντιληφθεί κάποια ζητήματα, όπως είπε, είναι, άμεση προσφυγή στη δικαιοσύνη και απαίτηση από την εταιρεία τοποθέτηση κεραίας σταθερής εκπομπής και όχι ελεγχόμενη. Ο δημοτικός σύμβουλος Μιχάλης Χατζηκαλύμνιος, αφού εξήγησε  πως «δεν υπάρχει τρόπος να λυθεί το ζήτημα με νομικές διαδικασίες»,  διαφοροποιήθηκε από την πρόταση της παράταξής του, τασσόμενος υπέρ της πρότασης των πολιτών, ψηφίζοντας το υπόμνημά τους όπως αυτό έχει κατατεθεί. .

Να σημειώσουμε πως, δεν έγινε κατανοητό το τι ακριβώς ψήφισε ο Εμμανουήλ Ζερβός.

Η Ιωάννα Ρούφα, αφού ανέφερε πως το θέμα το έφερε η ίδια στο δημοτικό συμβούλιο στην προ ημερησίας διαδικασία από τον περασμένο Απρίλιο, όπως και η Κική Μακρή με επιστολή της προς το δημοτικό συμβούλιο, αλλά δεν συζητήθηκε. Χαρακτήρισε άστοχη και άκαιρη την πρόταση της δημοτικής αρχής, διότι, όπως είπε, θα είχε νόημα εάν είχε κατατεθεί πριν τις αιτήσεις των πολιτών, ενώ ανέφερε πως ο Συνήγορος του Πολίτη και το Συμβούλιο της Επικρατείας έχουν αποφανθεί ήδη στην περίπτωση της Κέρκυρας όπου, ο δήμος ανέλαβε την κατεδάφιση αυθαίρετης κεραίας. «Σας ρωτάω ευθέως. Θα απαντήσετε στην πρόταση που έχει έρθει από τους συμπολίτες μας;» είπε, για να καταλήξει ψηφίζοντας υπέρ της πρότασης των πολιτών.

«Θα ήθελα να ξεκινήσω με το ευχάριστο της υπόθεσης που είναι ότι, πάνω από 400 κάτοικοι κινητοποιήθηκαν και νομίζω ότι δίνουν σε όλους μας, αλλά κυρίως στα παιδιά, το καλύτερο μάθημα. Ότι, με την κινητοποίηση μπορεί να υπάρξει αποτέλεσμα» είπε η Κική Μακρή.  Ανέφερε ότι το σύνθημα «τα κέρδη τους και οι ζωές μας» είναι ιδιαίτερα επίκαιρο. «Ή τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων μέσω νομοθετικού πλαισίου το οποίο έχουν στηρίξει κυβερνήσεις, δήμοι και περιφέρειες ή οι ζωές μας που πραγματικά μπαίνουν σε κίνδυνο» είπε χαρακτηριστικά. Θέση της είναι, μέσα από έναν κεντρικό σχεδιασμό, να δημιουργηθούν πάρκα σε συγκεκριμένες τοποθεσίες που να μην βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή των κατοίκων. «Στηρίζουμε το αίτημα των συμπολιτών μας για άμεση απομάκρυνση της κεραίας. Σε ότι αφορά στα μέτρα, ζητάω να ανακληθεί η άδεια εγκατάστασης της κεραίας». 

Εν κατακλείδι, η δημοτική αρχή, στις 5 ενέργειες που πρότεινε, πρόσθεσε και μία 6η:

«Ανάθεση από το δήμο Κω σε τεχνικό εμπειρογνώμονα για την μέτρηση και την κατεύθυνση των πρωτοβουλιών και των ενεργειών σε ότι αφορά την αποτύπωση της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας».

Το θέμα πέρασε κατά πλειοψηφία, με την παράταξη του Γ. Κυρίτση να ψηφίζει την πρότασή της, πλην του Μ. Χατζηκαλύμνιου ο οποίος ψήφισε υπέρ της πρότασης των πολιτών, όπως το ίδιο ψήφισαν και οι παρατάξεις Ι. Ρούφα και Κ. Μακρή.

ΠΗΓΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

 

 

«Σε καμία περίπτωση δεν ένιωσα ότι στην όποια πρόταση-διεκδίκηση προς όφελος του νησιού μας είχαμε αρωγό και συμπαραστάτη το δήμο και τη δημοτική αρχή. Αντίθετα, θεωρώ ότι ήταν αδιάφοροι για τη λειτουργία μας στο 2ο βαθμό»

«Όταν ο δήμος δεν διεκδικεί ή δεν προετοιμάζεται εγκαίρως για να ωριμάσει ένα αναπτυξιακό έργο, δεν μπορεί να έχει την απαίτηση να τον υποκαθιστά η περιφέρεια και οι υπηρεσίες της»

«Εύχομαι τα νέα  συμβούλια που θα προκύψουν στον 1ο και 2ο βαθμό από τις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές να συνεργαστούν με αμοιβαία εμπιστοσύνη και ισότιμα προς όφελος των νησιωτικών μας περιοχών»

«Το Δίκτυο Τουριστικών Λιμένων και καταφυγίων τουριστικών σκαφών έχει παρουσιαστεί ως πρόταση προώθησης του θαλάσσιου τουρισμού σε 6 διεθνή συνέδρια και νομίζω ότι είναι πλέον ώριμες οι συνθήκες για να υλοποιηθεί από το δήμο με τη μορφή σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού φορέα (ΣΔΙΤ)» 

«Όλη αυτή η μαζικότητα που διακρίνει ορισμένες τουριστικές περιοχές αλλοιώνει τα πάντα και όχι μόνο το περιβάλλον. Θέλει προσοχή η όλη υπόθεση και σχεδιασμό»

«Όλη η χώρα βρίσκεται στο επίκεντρο της κλιματικής αλλαγής, αλλά το Αιγαίο για έναν λόγο παραπάνω, γιατί αφενός έχουμε τα ίδια μετεωρολογικά φαινόμενα σε όλα σχεδόν τα νησιά όχι μόνο το χειμώνα αλλά και τις άλλες εποχές, αφετέρου, η ανθρώπινη παρέμβαση σε αυτά τα νησιά είναι τεράστια με τον τουρισμό»

«Έχουμε να κάνουμε όχι μόνο με την δόμηση η οποία έχει αρχίσει να καταλαμβάνει τα πάντα, αλλά με την εξάντληση των πόρων, κυρίως των υπόγειων και επιφανειακών νερών που είναι πολύ σημαντικό. Και βέβαια, η επιβάρυνση που δέχεται από τις ανθρώπινες δραστηριότητες ο καθένας χώρος. Αυτό ενισχύει την κλιματική κρίση, ενισχύει τα φαινόμενα αυτά που όλα εξελίσσονται και πρέπει οπωσδήποτε να δούμε τι θα γίνει με τον χώρο του Νοτίου Αιγαίου, με τα νησιά»

«Δεν μπορεί να είμαστε σαν τους πιγκουίνους στην Ανταρκτική όπου μέσα σε λίγα χιλιόμετρα συγκεντρώνονται χιλιάδες πιγκουίνων. Δηλαδή, δεν μπορούμε σε ένα νησί να βάλουμε περισσότερο κόσμο απ’ ότι μπορεί να δεχτεί το φυσικογεωγραφικό περιβάλλον του ίδιου του νησιού. Δεν γίνεται αυτό»

«Εστιάσαμε στα ειδικά χαρακτηριστικά κάθε νησιού. Εκείνο το οποίο πρότεινα εμβληματικά σαν οδηγό σχεδίου, να κάνω ένα σχέδιο για το Καστελόριζο και ένα για την Ίο»

«Είναι πάρα πολλές οι δράσεις οι οποίες γίνονται και πραγματικά είναι ό,τι το καλύτερο για την πρόληψη, γιατί πρόγνωση σεισμών δεν γίνεται και ούτε θα γίνει τα επόμενα 100 χρόνια»